Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Культура

Через 2-3 роки експонування картин в замках Львівщини, полотна виглядатимуть так, наче їх не реставрували,– польський реставратор

Експонування двох картин Мартино Альтамонте в Олеському та Золочівському замках загрожує їх збереженню. Через 2-3 роки на картинах з’являться такі зміни, як і були тоді, коли вони зберігались в костелі св.Лаврентія в Жовкві до 70-х років. Про це вчора, 3 липня, під час засідання Музейної ради у Палаці Потоцьких у Львові повідомив польський реставратор Павел Садлей.

«Полотна намальовані таким чином, щоб їх можна було оглядати знизу. Тобто, вони повинні бути підвішені вище. Наразі через це ми не можемо оцінити їх художню цінність»,– розповів реставратор.

Як він пояснив, в костелі св. Лаврентія вже зроблено відповідні заміри й там необхідні умови є.

Додамо, що 1972 року директор Львівської картинної галереї Борис Возницький врятував  чотири великі батальні картини - "Битва під Віднем", "Битва під Парканами", "Битва під Хотином" та "Битва під Клушино" від повного знищення: вивіз їх із напівзруйноваго костелу, в якому протікав дах, .

Відтак, після смерті Бориса Возницького, який загинув 23 травня цього року в автоаварії, стало відомо, що Міністерство культури України на пропозицію Польщі хоче повернути картини «Битва під Парканами» та «Битва під Віднем», які були реставровані коштом Міністерства культури та національної спадщини Польщі (за 4,5 млн злотих), до костелу у Жовкві.

У відповідь чиновників звинуватили у намірі розбазарити спадщину Возницького. Відтак, постав широкий громадський рух на захист справи Возницького, який готував для експозиції цих двох картин Золочівський і Олеський замки.

Отож, днями «Битву під Парканами» вивісили у Золочівському замку, а «Битву під Віднем» – в Олеському.

На фото фрагмент картини Мартіно Альнамонте "Битва під Віднем".

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ