Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Чи стане «єдина зупинка», що була на кордоні з Польщею під час Євро-2012, постійною?

Представники польських та українських прикордонних служб та представники громадськості позитивно оцінили роботу «єдиної зупинки», що діяла на кордоні з Польщею під час ЄВРО-2012. Такі результати показало дослідження, яке оприлюднилисьогодні, 30 квітня,під час круглого столу на тему «Проблеми та перспективи функціонування «єдиної зупинки» під час перетину україно-польського кордону: результати громадського дослідження».

Нагадаємо, протягом чемпіонату ЄВРО-2012 єдина зупинка відбувалась на пункті пропуску з боку території Польщі (на ПП Гребенів – Рава-Руська, Дорогуськ – Ягодин, Корчова –Краковець, Медика – Шегині). Відтак, подорожні проходили прикордонний та митний контроль польськими та українськими службами в одному місці.

Отож, за результатами дослідження зупинку в одному місці позитивно оцінили переважна більшість опитаних подорожніх – 80%, 15% –зазначали, що цей процес треба поліпшити, 13% – вказали, що із введенням єдиноїзупинки нічого не змінилось, 2% – негативно оцінили роботу єдиної зупинки. Подорожні стверджували, що перетин кордону за такою процедурою займає менше часу і дана процедура є більш прозора, тому єдина зупинка повинна бути постійною.

Водночас роботу єдиної зупинки позитивно оцінюють прикордонники з обох сторін кордону, таких – 80% опитаних. «Якщо Ви запитаєте мене про єдину зупинку, то вона може запросто працювати кожен день», – переконаний службовець-поляк. Аналогічні відгуки йдуть від українських службовців, адже ця зупинка дозволяє скоротити час перетину кордону принаймні в два рази.

Втім, єдина зупинка має й негативи. Як показало дослідження, так і не вдалося запобігти корупції на кордоні, хоча випадки були поодинокі. Також деякі подорожуні звертали увагу на те, що служби двох держав надалі виконували свої обов’язки окремо і між ними не було ніякого реального співробітництва. Окрім цього, були також такі проблеми: відсутність належної інфраструктури (пункти пропуску не були повністю пристосовані до роботи представників чотирьох служб в одному місці); відмінності в правилах, що діють в Польщі та Україні; нестача кадрів; відмінності в етичних відносинах і поведінці польських та українських службових осіб; ризик нездорового суперництва між службами сусідніх держав.

«Беручи до уваги всі застереження подорожуючих та службовців щодо єдиної зупинки, зокрема, забезпечення належною інфраструктурою і тіснішої співпраці між службовцями сусідніх держав, варто вказати на необхідність створення пункту пропуску із загальним оформленням подорожуючих або спільного пункту пропуску», – йдеться у висновках дослідження.

Довідка.

Дослідження щодо перспективи впровадження єдиної зупинки на українсько-польському кордоні проводило «Львівське юридичне товариство» та Фундація Стефана Баторія з Польщі. Йгодин, Медика-Шегині. У дослідженні взяло участь 145 осіб: половину опитано при в’їзді на територію Польщі, іншу – при виїзді. Опитували і митників з прикордонниками, і подорожніх.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ