Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Для імітації забезпечення шкіл підручниками Міносвіти занизило кількість літератури

Журналістам редакції ZN.UA вдалося роздобути вельми цікаві дані, які наводять на думку про «ноу-хау» Табачника і його команди у галузі забезпечення шкіл підручниками.

За інформацією з достовірного джерела, у міністерстві, щоб імітувати «стопроцентне забезпечення» підручниками одинадцятикласників (із переходом на одинадцятирічку виникла нагальна потреба в нових підручниках), МОНМС занизило кількість навчальної літератури для шкіл. І стосується це фактично всіх шкільних дисциплін.

Оскільки все пізнається в порівнянні, ZN.UA порівняло дані за нинішній, «ударний», рік із попередніми. Так, наприклад, з української мови для 11 класу випущено чотири підручники загальним накладом понад 256 тисяч примірників, тоді як торік для 10 класу їх було видрукувано понад 476 тисяч. Зрозуміло, що торішні десятикласники тепер навчаються в 11 класі, і на двох учнів нерідко припадає один підручник.

По суті, аналогічна ситуація спостерігається і з підручником «Українська література»: у 2011 році для потреб загальноосвітніх шкіл спрямовано 320 тис. примірників, а в 2010-му — 570 тис., що становить 56 відсотків від показника минулого року. Приблизно таке ж співвідношення маємо щодо накладів підручників з інших шкільних предметів — світової літератури (52,6% від торішнього показника), всесвітньої історії (54%), алгебри (57,8%), геометрії (57,8%), фізики (56,4%), біології (58,5%), історії України (62,5%).

До речі, ця хитра арифметика тримається в освітньому відомстві за сімома замками і доступна лише вузькому колу «посвячених». Натомість для публічного вжитку подається інформація, що план забезпечення шкіл підручниками МОНМС виконано. Але при цьому, як уже було сказано, навчальної літератури у школах все одно не вистачає.

Ще одна причина браку підручників у навчальних закладах — замовлення на їх випуск формувалися за принципом «вінегрету». Тобто якщо потрібно, скажімо, надіслати до школи 30 підручників з української мови для 10 класу, то вона отримує цю кількість (а інколи й менше), але з них десять — одного автора, п’ятнадцять — іншого і п’ять — третього. Зрозуміло, що забезпечити повноцінне навчання всього класу з таким «комплектом» неможливо. Ось і доводиться вчителю посилати батьків до книгарень докуповувати підручники, яких не вистачає.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ