Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Другий в Європі ароматоріум для дітей з порушенням зору запрацював у Львові

Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
Фото: Львівська ОВА
1/5
Сьогодні, 12 березня, у Львівській спеціальній школі №100 відбулося урочисте відкриття Ароматоріуму «Світ запахів». Про це повідомив очільник Львівщини Максим Козицький.

Ароматоріум – це інноваційний навчальний простір, який допомагає дітям з глибокими порушеннями зору орієнтуватися у просторі, тренувати пам’ять та розвивати сенсорне сприйняття через запахи.

Школа стала простором підтримки та інтеграції дітей з особливими освітніми потребами, зокрема і для дітей з Луганської, Донецької, Херсонської, Миколаївської та Харківської областей, які через війну втратили можливість навчатися у своїх громадах.

Львівська спеціальна школа №100 стала другим навчальним закладом у Європі, де створили Ароматоріум «Світ запахів», що є унікальним проєктом для дітей з порушеннями зору. Досвід запозичили в Спеціальному навчально-виховному центрі для незрячих дітей у місті Овінська, Польща.

«Львівська спеціальна школа №100 – одна з найстаріших спеціальних шкіл для дітей із порушеннями зору в Україні та Європі. Вона є простором підтримки та інтеграції дітей з особливими освітніми потребами, зокрема і тих, які прибули з прифронтових територій. 

Дякую директорці школи Ірині Костецькій, благодійному фонду «Мама для кожного» на чолі з Наталією Михайлів, організації з питань біженців ООН та всім партнерам, які зробили можливим відкриття цього унікального простору. 

Це важливий крок для розвитку інклюзивної освіти в Україні.

З 2020 року на потреби закладу з обласного бюджету скерували понад 3 мільйони гривень. Надалі плануємо розширювати програми та впроваджувати нові методики, які з успіхом у дітей із порушеннями зору краще розвивати навички, важливі для навчання і життя», – зазначив начальник Львівської ОВА Максим Козицький.

Ключові завдання простору:

  • Розвиток здатності розпізнавати запахи рослин, тварин, продуктів харчування.

  • Орієнтування у просторі завдяки запаховим маркерам.

  • Вміння оцінювати загрози (наприклад, розпізнавати запах диму чи зіпсованої їжі).

  • Тренування пам’яті через запахові асоціації.

  • Вивчення історії парфумерії та ароматерапії.

  • Розвиток концентрації, творчого мислення та сенсорної чутливості.

Навчання в просторі включає:

  •  Індивідуальні та групові заняття

  •  Теоретичні та практичні уроки

  •  Використання ресурсів школи – бібліотеки запахів, парку, саду та городу

  •  Корекційно-розвиткові тренування

Навчальні матеріали:

  • Ароматичні олії, композиції, спеції, трави

  • Зразки парфумів, харчові ароматизатори

  • Базові олії та природні сенсорні елементи

Довідково:
Львівська спеціальна школа №100 – комунальний заклад Львівської обласної ради, який надає освіту та корекційно-реабілітаційні послуги для дітей з глибокими порушеннями зору. Заснована у 1851 році, вона є однією з найстаріших спеціальних шкіл для дітей з порушенням зору в Україні та Європі.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ