Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Голова Львівської облради Сеник планує створити структуру для полегшення „дерибану”?

Створенням комунального підприємства Львівської обласної ради „Центр просторового розвитку” облрада бере на себе невластиві функції, які, до того, будуть затверджуватися депутатами зі значними порушеннями законодавства. Таку думку в коментарі „Гал‑info” повідомив уповноважений представник міжфракційної депутатської групи „Нова Галичина” Андрій Рожнятовський.
Особливе занепокоєння в Рожятовського викликало те, що депутатам пропонують проголосувати за створення підприємства „втемну”, без проекту статуту на руках. „З цього приводу „Нова Галичина” вже підготувала свій запит до голови Львівської обласної ради Мирослава Сеника, – каже Рожнятовський. – В ньому описано зауваження до згаданого проекту рішення, яке просимо довести до відома депутатів обласної ради і не ухвалювати рішення з цього питання, як такого, що суперечить вимогам чинного законодавства України.”
За словами Рожнятовського, подібний запит міжфракційна група „Нова Галичина” адресує до обласного прокурора.
Зауваження до проекту рішення 23-ї сесії Львівської обласної ради «Про створення комунального підприємства Львівської обласної ради «Центр просторового розвитку», схваленні депутатами міжфракційної депутатської групи «Нова Галичина» 17 березня 2008 р.
„1. Згідно п. 9, 10, 11, 12 ст. 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», функції з надання послуг у сфері містобудування, архітектури та будівництва, а також виготовлення відповідної проектно-технічної документації з цих питань делеговані органам державної виконавчої влади – відповідним державним адміністраціям.
Згадані функції до повноважень обласної ради не входять.
Тому обласна рада не має права утворювати підприємства з такими функціями, які не входять у сферу її повноважень.
2. Згідно проекту Статуту підприємства «Центр просторового розвитку» повноваження Центру майже повністю дублюють функції Головного управління містобудування, архітектури та просторового розвитку Львівської обласної державної адміністрації.
3. Проектом рішення пропонується утворити «Центр просторового розвитку», як підприємство обласної ради з надання платних послуг у тих сферах діяльності, які постійно виконує державний орган – Головне управління містобудування, архітектури та просторового розвитку Львівської обласної державної адміністрації.
4. Проект рішення обласної ради і проект штатного розпису підприємства «Центр просторового розвитку» суперечать один одному. Так, згідно п. 1 проекту рішення «Центр просторового розвитку» пропонується утворити, як комунальне підприємство Львівської обласної ради. Проте, згідно проекту штатного розпису передбачено, що підприємство «Центр просторового розвитку» утворюється як складова частина і структурний підрозділ Головного управління містобудування архітектури та просторового розвитку Львівської обласної державної адміністрації.
5. Згідно п. 2.1.5 проекту Статуту підприємство «Центр просторового розвитку» утворюється для «виконання робіт, надання послуг та реалізації продукції з метою отримання прибутку…» Проте, згідно проекту штатного розпису фонд оплати праці для 10 працівників підприємства «Центр просторового розвитку» передбачається формувати не за кошти підприємства, а за рахунок обласного бюджету.
6. До проекту рішення долучено «обґрунтування» доцільності і мети створення підприємства «Центр просторового розвитку». Проте, основна суть і мета створення такого підприємства депутатам не розкривається. Так, згідно згаданого п. 2.1.5 проекту Статуту, – підприємство створюється фактично, як комерційна структура «з метою отримання прибутку». Однак в «обґрунтуванні» про таку мету утворення підприємства не зазначено.
7. На сьогоднішній день у Львівській області діє достатня кількість ліцензованих архітектурно-планувальних підприємств. Додаткове утворення підприємства «Центр просторового розвитку» Львівської обласної ради може створити умови для монополізації згаданої сфери діяльності на ринку архітектурно-планувальних послуг.
Крім того:
– Якщо утворюється підприємство обласної ради, то його «Статут» повинен затверджуватися сесією обласної ради, а не Управлінням майном спільної власності територіальних громад, як це передбачено проектом рішення.
– У преамбулі проекту рішення зазначено, що підприємство утворюється для «реалізації регіональних програм органів місцевого самоврядування…» Різного роду «Програми», які приймаються органами місцевого самоврядування мають дочасну, тимчасову дію і тому для їх реалізації не може утворюватися постійнодіючий орган обласної ради.
– У преамбулі проекту рішення є також посилання на п. 20 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Згадана норма закону регулює право утворення органів з управління об’єктами спільної власності територіальних громад, а не створення підприємств з надання платних послуг населенню. Тому посилання на цю норму закону є неправильним.
8. Утворення обласної радою ще одного підприємства з надання платних послуг населенню області, – це додаткове навантаження на сімейні бюджети громадян області і вагома підстава для створення негативного суспільно-політичного клімату в нашому регіоні. У проекті рішення та доданих до нього матеріалах є багато інших підстав для неухвалення цього рішення сесією обласної ради.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ