Сьогодні, Тарас Грень – начальник Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів), Петрівський Микола – керівник Стрийського міжрайонного бюро технічної інвентаризація разом з Юрій Пилипенко - Голова відділення Нотаріальної палати України в Львівській області підписали черговий Меморандуми про співпрацю з КП ЛОР «Стрийським міжрайонним бюром технічної інвентаризації».
Даний меморандум підписаний з метою сприяння фізичним та юридичним особам в отриманні документів, необхідних для вчинення нотаріальних дій та реєстраційних дій, а саме тепер нотаріуси мають можливості направлення запиту в електронній формі про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 01.01.2013. Інформацію про право власності на об’єкти нерухомого майна, право на які, відсутнє у Державному реєстрі речових прав, в тому числі і в його архівній складовій частині, Реєстрі прав власності на нерухоме майно.
Зі слів Тараса Греня: - «Дане запровадження електронного обміну документами полегшить роботу нотаріусів і буде досить зручним для населення, адже зменшиться кількість установ, які треба відвідати, щоб отримати потрібні довідки. Крім цього, це захистить осіб, які набувають право власності на «вторинному ринку» на об’єкти нерухомого майна, інформація про які відсутня у Держаному реєстрі речових прав на нерухоме майно, від ймовірних шахрайських схем з завідомо підробленими документами.»
Також, до прикладу, після смерті людини спадкоємець під час переоформлення права власності не буде збирати відповідні довідки у різних установах, їх зможе сформувати нотаріус під час прийому.
Слід звернути увагу, що аналогічний меморандум вже підписаний з Обласним комунальним підприємством Львівської обласної Ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки», в свою черга з нетерпінням чекаємо на співпрацю з Червоноградським, Дрогобицьким, Самбірським і Золочівським БТІ.
Переваги електронної взаємодії нотаріусів з органами БТІ:
- для вчинення нотаріальної чи реєстраційної дії нотаріус має можливість самостійно отримати інформацію про зареєстровані права власності на нерухоме майно;
- це додатковий захист права власності осіб від ймовірних шахрайських схем з завідомо підробленими документами;
- для громадян відсутня необхідність відвідувати відповідні установи для отримання документів/довідок для відчуження нерухомого майна, заведення спадкової справи, отримання свідоцтва про право на спадщину та вчинення інших нотаріальних чи реєстраційних дій;
- скорочення строків отримання послуги;
- в період поширення Сovid-19 та інших респіраторних захворювань мінімізується контакти при відвідувані установ, з метою отримання необхідних документів/довідок.