Слухай онлайн
Політика

Корупційний урядовий законопроект №1551 зняли з порядку денного ВР

На пропозицію фракції «Народний фронт» скандальний урядовий законопроект №1551 знято з порядку денного парламенту. Це сталося наступного дня після публікації статті експерта Центру політичних студій та аналітики Андрія Марусова про корупційні ризики в законі, а також заяви з цього приводу від Центру політичних студій та аналітики та Реанімаційного пакету реформ. До публікацій, законопроект був у порядку денному Ради протягом більше трьох тижні, повідомив Центр політичних студій та аналітики.

Як стало відомо експертам ЦПСА, після публікації заяви та статті, на засіданні фракції «Народного фронту» змінили своє рішення стосовно підтримки закону і вирішили повернути його на доопрацювання. Рішення про відмову від підтримки законопроекту учора прийняли і фракції «Блоку Петра Порошенка» та «Самопомочі», позиція інших фракцій невідома.

«Нарешті відбулася фундаментальна зміна у співпраці влади та громадськості, - вважає експерт Центру політичних студій та аналітики Віктор Таран. - Парламент почав чути громадських експертів. Це означає, що тепер легше буде уникнути корупційних схем та механізмів у законопроектах, а отже – зберегти державні кошти від потрапляння в кишені корупціонерів усіх мастей».

Думку Віктора Таран поділяє і Ольга Будник, директор Центру політичних студій та аналітики. «Вражає блискавичність, з якою депутати відреагували на заяву від громадянського суспільства. Законопроект більше трьох тижнів лежав у парламенті і був знятий тільки після втручання активістів. Це показує, що громадянське суспільство дійсно зміилося і стало сильнішим після Революції Гідності», - каже Ольга Будник.

Нагадаємо, експерти Центру політичних студій та аналітики та «Реанімаційного пакету реформ» закликають Верховну Раду України не підтримувати урядовий законопроект № 1551 щодо удосконалення системи державних закупівель та електронних закупівель.Законопроект розроблявся без належного залучення всіх зацікавлених сторін, містить величезні корупційні ризики та одночасно не вирішує низку нагальних проблем.

Зкорема:

·Уряд пропонує дозволити учасникам тендерних змов брати участь у державних закупівлях. Зняття заборони на участь для не доброчесних учасників торгів призведе до широкого розповсюдження корупційних практик та зниження реального рівня конкуренції під час державних закупівель

·Уряд пропонує дозволити юридичним особам, які притягаються до відповідальності за корупційні правопорушення,  брати участь у державних закупівлях. Зняття заборони на участь для таких юридичних осіб фактично заохочує корупційну поведінку під час державних закупівель

·Урядовий законопроект значно скорочує можливості для оскарження державних закупівель. Це призведе до зменшення конкуренції та розповсюдження корупційних домовленостей для учасників та замовників торгів

·Уряд пропонує скасувати безкоштовне оприлюднення тендерних документів для замовників торгів. Як наслідок, громадськість та бізнес не зможуть брати участь у виявленні та попередженні корупції під час державних закупівель

·Урядові пропозиції щодо запровадження електронних закупівель є суперечливими та небезпечними з точки зору боротьби з корупцією. Ключові рішення в цій сфері покладаються на Кабінет Міністрів України, що збільшує корупційні ризики. Запроваджується обов’язковість електронного реверсивного аукціону, що суперечить директивам Європейського Союзу

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...