Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Львівобленерго: що робити, якщо у помешканні неякісна напруга

У прес-службі Львівобленерго повідомили що робити, якщо у помешканні неякісна напруга.

З поширенням різноманітних приладів все частіше постає питання про якість напруги. Але задумайтесь ось про що: якщо у багатоквартирному будинку десятки сімей включають і виключають сотні приладів, чи можливо, щоб у розетці залишалось рівно 220 В? Тому чинним законодавством встановлено: напруга від 198 В до 242 В є нормою!

Якщо ви зафіксували у себе 205 В, не хвилюйтесь за свої прилади — вони призначені для такої напруги, звісно, якщо техніка сертифікована.

Рекомендовані дії, якщо ви зафіксували у себе неякісну напругу:

  1. Звернутись до професійного електрика, щоб перевірити електромережу у квартирі (будинку).
  2. Звернутись до ЛКП чи ОСББ для перевірки електромережі в багатоквартирному будинку і заміру напруги на вводі у будинок.
  3. Якщо перші два пункти свідчать про те, що напруга виходить за рамки 198-242 В ще до потрапляння у будинок - звернутись до ʺЛьвівобленергоʺ.

Основними причинами неякісної напруги є:

  • несанкціоноване збільшення потужності електроприймачів понад договірну величину без заміни як внутрішньобудинкових мереж так і мереж, що підведені до будинку;
  • нерівномірний розподіл навантаження на усі три фази у внутрішньобудинковій мережі, дуже часто квартири у будинку підключено до однієї фази, а інші дві є недовантажені.

Наголошуємо: ʺЛьвівобленергоʺ відповідає тільки за напругу, яка є до входу у ваш будинок. Якщо проблема у межах будинку, це питання має вирішувати відповідальний за внутрішньобудинкову мережу:

  • ЛКП, ОСББ у багатоквартирному будинку;
  •  власник житла — у приватному будинку (ʺособнякуʺ).

Часто трапляються випадки, коли мешканці підозрюючи завищену чи занижену напругу одразу викликають працівників ʺЛьвівобленергоʺ, без перевірки стану власної електропроводки чи електропроводки будинку. А заміри показують, що проблема власне у внутрішньобудинкових електромережах.
Тобто наші працівники витрачають пальне, робочий час, який могли б використати для планових ремонтів.

Що робити, щоб уникнути неякісної напруги:
1. Довіряти монтаж і ремонт електропроводки тільки професіоналам.
2. Не вмикати одночасно електроприймачі з сумарною потужністю, що перевищує договірну величину (для збільшення договірної потужності необхідно звернутись за технічними умовами, як це зробити читайте на сайті ʺЛьвівобленергоʺ у розділі ʺПриєднання до електромережʺ).
3. Рівномірно розподілити навантаження на усі три фази у внутрішньобудинковій мережі.
4. Для додаткового захисту побутових електроприладів енергетики також радять встановлювати реле напруги (т. зв. ʺвідсікачʺ) та стабілізатор напруги.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ