Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Економіка  |  Cуспільство  |  Спорт

Львівські підприємства опинились «поза грою» Євро-2012, на головних об’єктах працюють донецькі

Керівники львівських підприємств скаржаться на те, що не залучені до підготовки Євро-2012. На головних об’єктах працюють донецькі фірми. Не сприяє чемпіонат і створенню нових робочих місць, про що так багато говорили чиновники, коли Львів з-поміж інших українських і польських міст отримав право приймати чемпіонат з футболу.

Лише одне львівське підприємство – автобусний завод – отримав державне замовлення на виробництво 2 тисяч автобусів і тролейбусів, які курсуватимуть чотирма містами, що у 2012 прийматимуть чемпіонат з футболу. Але комплектуючі частини для транспорту завод замовляє за кордоном, переважно у Європі, а не в українських виробників.

В Україні відсутня державна цільова програма підготовки до чемпіонату з футболу, якою було б передбачено підтримку українських підприємств, наголошують львівські машинобудівники. І як приклад наводять львівське підприємство «ВЕЕМ-Металавтопром», що могло б виготовляти якісні крісла для автобусів і тролейбусів, але ці комплектуючі, за рішенням Кабміну, купують у Китаї. У програмі підготовки до Євро-2012 фірма не задіяна, попри те, що виробляє сто найменувань продукції.

По суті, жодне з львівських підприємств не працює на об’єктах до Євро, наголосив генеральний конструктор центру «Автополіпром» Станіслав Войтків, а лише донецькі. Тобто, держава фінансує головні об’єкти до чемпіонату і урядовці визначають підрядників.

«Крім ЛАЗу на сьогодні інші підприємства не мають будь-якої гарантії з боку держави, що їхня продукція буде закуплена до Євро», – зауважив експерт.

Львівське обласне об’єднання організацій роботодавців просить мерію апелювати до Кабміну, щоб залучити українські підприємства і створити нові робочі місця. А на сьогодні вакансії є лише на ЛАЗі.

Директор департаменту з підготовки до Євро Львівської міськради Олег Засадний погодився, що не завжди Кабмін дотримується домовленості про залучення українського виробника до спорудження стадіону й аеропорту.

«Щодо оснащення стадіону і аеропорту, то діють європейські норми і, на жаль, ми не завжди можемо знайти якісну українську продукцію. Скажімо, ніхто в Україні не виготовляє крісел для стадіону. Для донецької арени їх придбали в Австрії», – констатує чиновник.

Львівські студенти, учасники «Інженерного ярмарку кар’єр» Іванна Кушнірук і Андрій Кіпчук очікували, що Євро - 2012 сприятиме залученню інвестицій, створенню нових робочих місць, але на сьогодні їхні сподівання не виправдались.

«Жодних емоцій Євро у нас не викликає ні щодо працевлаштування, ні щодо залучення українських підприємств. Ми можемо лише працювати волонтерами або ж нас використовують як дешеву робочу силу для масових акцій», – каже Андрій.

«Мені видається, що усі проблеми в організації і підготовці до Євро, бо маємо робочу силу і якісну продукцію», – зазначила Іванна.

Львів’яни не мають можливості працювати на головних об’єктах, які споруджуються до чемпіонату з футболу, заявляють експерти. На сьогодні львівський стадіон готовий на 70%, повідомляє Радіо Свобода.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ