Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Економіка

Львівський аеропорт зривається в «штопор»

Між американською IMTC-MEI, що перемогла у тендері на реконструкцію аеропорту "Львів" вартістю близько 1,2 млрд грн, і Міністерством транспорту і зв'язку виникли розбіжності. Як стало відомо, сторони дотепер не уклали інвестиційний договір, який планувалося підписати ще в листопаді минулого року. IMTC-MEI вимагає від уряду надання держгарантій і зниження податків, хоча це й не входило в початкові умови інвестицій у проект, – повідомив «Комерсант».

 

Інвестор для будівництва терміналу та супутньої інфраструктури в міжнародному аеропорту "Львів" був обраний ще в листопаді минулого року. Американська IMTC-MEI стала переможцем тендеру, запропонувавши 4,9 млн грн. Вартість будівництва терміналу оцінюється ще в 1,1 млрд грн, а інвестиції в інфраструктуру - приблизно в 98,3 млн грн. Передбачалося, що сторони підпишуть Інвестугоду через два тижні, а потім укладуть договір про управління майбутнім об'єктом строком на 30 років.

 

Однак угоду між Мінтрансом, IMTC-MEI та аеропортом "Львів" до цих пір не підписано, сказав гендиректор аеропорту Олександр Загрева. За словами мера Львова Андрія Садового, договір, запропонований міністерством, не передбачає держгарантій, на чому наполягає IMTC-MEI. Крім того, компанія вимагає звільнення від оподаткування, говорить в. о. міністра транспорту і зв'язку Василь Шевченко, зазначаючи, що це не в компетенції міністерства. "Ми провели аукціон, залучили інвестор, і не обіцяли йому урядових гарантій. Це додаткові умови, на які ми піти не готові", - заявив пан Шевченко. На думку міністра, цей проект привабливий і без додаткових гарантій і пільг: "Є й інші охочі інвестувати в нього".

 

У самій IMTC-MEI не згодні не тільки зі змістом, але і з формою договору, який складається всього з декількох сторінок. "Нам було запропоновано підписати договір на суму $ 180-200 млн (у компанії не уточнили, за рахунок чого була збільшена сума інвестіцій.-ред), який передбачає, що ми, як інвестор і майбутній оператор, не маємо права впливати на вже розроблений за держзамовленням дизайн аеропорту ", - розповів віце-президент IMTC-MEI у міжнародних операціях Шон Рейган. За його словами, для реалізації проекту компанія планує залучити кредити у таких банків та організацій, як ЄБРР, IFC, US Ex-Im Bank і Overseas Private Investment Corporation. "Їм потрібні певні гарантії і зрозумілий договір, де все докладно, чітко і ясно прописано", - відзначив він.

 

Партнер юридичної фірми "Ільяшев і партнери" Роман Марченко зазначає, що за кордоном вимоги до подібних договорів дійсно вищі, ніж в Україні. За його словами, згідно з українським законодавством, договір вважається укладеним, якщо в ньому враховано мінімальні вимоги до документа. "Але з точки зору зарубіжної правової культури договір на десяти  може викликати питання. Там подібні документи можуть досягати 150 сторінок, - говорить пан Марченко .- Хоча між сторонами, швидше за все, виникли більш суттєві протиріччя".

 

Компанія не згодна і з проектом реконструкції аеропорту, який запропонувала держава. За даними IMTC-MEI, він передбачає будівництво шести виходів, у тому числі двох - для трансатлантичних рейсів на далекомагістральних літаках. Пропускна спроможність аеропорту повинна становити 2 тис. пасажирів на годину. За словами Шона Рейгана, IMTC-MEI готова запропонувати проект, який дозволить зменшити обсяг інвестицій приблизно на $ 40 млн - до $ 150-180 млн. У цьому випадку кошти можна буде окупити за 20-30 років, встановивши мінімальні ставки аеропортових зборів.

 

Претензії компанії цілком обґрунтовані, вважає директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава. "Аеропорту вистачить із запасом і 1 тис. пасажирів на годину - це сім-вісім середньомагістральних літаків на годину. Зараз аеропорт обслуговує один-три рейси на день, а регулярні трансатлантичні рейси в найближчі десять років зі Львова малоймовірні", - говорить він. Втім, компанія, на думку пана Кави, повинна була з самого початку "розуміти, на що вона йде".

 

Проте минулого вівторка у Мінтрансі відбулася зустріч заступника міністра Олександра Давидова, Шона Рейгана та торгового радника посольства США в Україні Річард Стеффенса. За словами пана Рейгана, сторонам вдалося знайти компроміс у питанні підписання інвестиційного договору: "Ми досягли певного балансу з Мінтрансом і сподіваємося, що скоро договір буде підписаний". У Мінтрансі підтвердили факт зустрічі, не уточнивши її підсумки. Ричард Стеффенс від коментарів відмовився.

 

Комерсант

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ