Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Малий бізнес в Україні: що було - що буде?

Стали відомі докладні дані, що характеризують розвиток малого бізнесу в Україну за останні чотири роки. Які ж сфери найбільш популярні серед підприємців та інвесторів?

Згідно з оприлюдненими днями офіційними даними Держкомстату, за період з 2007 по кінець 2011 р. кількість суб'єктів малого підприємництва зросла з 501 до 661 на десять тисяч чоловік населення.

Цікаво, що судячи з офіційної статистики, глобальна економічна криза практично не вплинула на темпи зростання малого бізнесу в країні. Так, якщо в 2007 р. число діючих малих підприємств становить 561 на 10 тис.населення, то за підсумками першого кризового (2008 р.) цей показник знаходився на рівні 609, а під кінець 2009 р. навіть зріс ще на 52 одиниці.

Усього за підсумками минулого року, підприємствами малого бізнесу в Україні реалізовано продукції і послуг на 657 643,6 млн. гривень, а зайнято в цьому сегменті підприємницької діяльності (за даними ДПАУ) 6 млн. 450,9 осіб (з низ 3 млн. 665 , 8 тис. найманих працівників).

Що ж до розподілу по галузях, то найбільше грошей було зароблено в сфері торгівлі і ремонту (авто, побутових виробів, предметів особистого споживання і т.п) - 404 млрд. 534,1 млн. грн. На другому місці - оптова торгівля і посередництво в цьому виді комерційної діяльності - 281 млрд.824, 7 млн. грн.

Результати базових галузей набагато скромніше. Продукція малого бізнесу в промисловості (малі виробничі підприємства) оцінюється в 61 млрд. 632,7 млн. грн. , Будівництві - 39 млрд. 145,9 млн. грн., А агросекторі і лісовому господарстві - 21 млрд. 613,32 млн. грн.

Загальне число офіційно зареєстрованих бізнесменів-фізичних осіб в Україну до початку 2010 р. склали 4 млн. 223,5 тис осіб, причому більше половини з них (2 млн. 805,4 тис. чол) працюють в сфері торгівлі і ремонту.

беручи до уваги, що новий Податковий кодекс ще до першого читання у Верховній Раді позбувся багатьох очікуваних пільг для малого бізнесу (наприклад,
податкових канікул для приватних підприємців-фізосіб і т. п.) в найближчій перспективі (2011-2012 рр.) можна очікувати подальшого переформатування сегмента малого бізнесу в Україну.

Основними його напрямками будуть: досить різке зменшення кількості підприємців фізичних осіб, укрупнення підприємств при зниженні їх загального числа і масований вихід великого капіталу в традиційні сфери малого підприємництва.

Андрій Воєвода,  http://vlasnasprava.in

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ