Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Міністерство фінансів маніпулює цифрами бюджету – львівська «Свобода»

Депутати фракції Всеукраїнського об’єднання «Свобода» у Львівській обласній раді як обрані представники територіальних громад Львівщини обурені повідомленням Міністерства фінансів України від 6 січня 2012 року під назвою «Показник видатків на утримання органів місцевого самоврядування визначено за єдиними підходами для всіх областей країни, виходячи із основних прогнозних макропоказників економічного та соціального розвитку України на 2012–2014 роки», – повідомила прес-служба Львівської обласної організації ВО «Свобода».

Подаємо звернення повністю:

Ухвалене на XIV позачерговій сесії Львівської обласної ради звернення з приводу Державного бюджету на 2012 рік та показників обласного бюджету Львівської області на 2012 рік було адресоване Президентові України, Голові Верховної Ради України та Прем’єр-міністрові України, але не Мінфіну. Тому, принаймні, незрозумілим є бажання міністерства давати оцінку діям органу місцевого самоврядування на підставі повідомлень засобів масової інформації, без доручень керівного органу – Кабінету Міністрів України. Тим більше, що зазначене звернення – не лише позиція однієї фракції: його майже одностайно підтримали всі політичні сили, представлені у Львівській обласній раді.

Повідомлення, в якому подано розроблені Міністерством фінансів контрольні показники видатків місцевих бюджетів, є нічим іншим, як маніпулюванням цифрами зведеного бюджету області. Аналізувати зведені показники місцевих бюджетів доцільно після ухвалення всіх місцевих бюджетів області. Львівська обласна рада, готуючи звернення до центральних органів влади, керувалася проектом бюджету Львівської області на 2012 рік, розробленим обласною державною адміністрацією.

Порівняльна таблиця показників бюджету Львівської області на 2012 рік, подана Львівською обласною державною адміністрацією, свідчить про наступне:

- видатки загального та спеціального фондів обласного бюджету: очікуване виконання у 2011 році – 4338,4 млн. грн., пропозиції на 2012 рік – 4265,5 млн. грн., або на 72,9 млн. грн. менше (при ухваленні обласного бюджету обсяг зазначених видатків збільшено до 4295,8 млн. грн.);

- додаткова дотація вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів: очікуване виконання у 2011 році – 119,6 млн. грн., пропозиції на 2012 рік – 62,3 млн. грн., або на 57,3 млн. грн. менше;

- доходи, які не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів: очікуване виконання у 2011 році – 16356,0 тис. грн., пропозиції на 2012 рік – 15866,7 тис. грн., або на 489,3 тис. грн. менше;

- видатки на утримання органів місцевого самоврядування: очікуване виконання у 2011 році – 13419,8 тис. грн., пропозиції на 2012 рік – 6496,0 тис. грн., або на 7267,9 тис. грн. менше (при ухваленні обласного бюджету обсяг зазначених видатків збільшено до 14346,0 тис. грн.).

Прикладом «оновленого структурного вектору в напрямі зміцнення фінансового ресурсу місцевих бюджетів», про який йдеться у заяві Міністерства фінансів, є те, що впродовж минулого року приріст доходів державного бюджету на території області сягнув майже 25 відсотків, у той час, як до місцевих бюджетів становив лише близько 10 відсотків, або у 2,5 рази менше.

Маємо приклад непрозорої діяльності центральної влади щодо формування переліків об’єктів та заходів, які передбачено фінансувати у 2012 році коштом державного бюджету, та намагання усунути органи місцевого самоврядування від вирішення соціально-економічних проблем регіонів. Так, у додатку до Закону України «Про Державну програму економічного і соціального розвитку України на 2012 рік та основні напрями розвитку на 2013 і 2014 роки», ухваленого Верховною Радою України і скерованого на підпис Президентові України, вже визначено перелік заходів для підвищенняінвестиційної привабливостітаконкурентоспроможностітериторій на 2012 рік. Цей перелік подали обласні державні адміністрації, але, зокрема на Львівщині його склали без відома і участі Львівської обласної ради.

Центральна влада не тільки звужує фінансову базу місцевого самоврядування, а й активно впроваджує послідовну політику його кадрового знищення, домагаючись скорочення виконавчих апаратів рад у кілька разів. З метою економії бюджетних коштів Львівська обласна рада ще на початку минулого року ухвалила рішення про скорочення працівників виконавчого апарату на 20 відсотків. Але у 2011 році ми не побачили аналогічного скорочення величезного апарату управлінь облдержадміністрації, який в десятки разів перевищує апарат обласної ради, хоча стосовно цього є доручення Президента України.

Таким чином, заява Міністерства фінансів України щодо зміцнення фінансового ресурсу місцевих бюджетів є порожньою декларацією. Насправді відбувається планомірне знищення місцевого самоврядування в Україні в усіх напрямах, що підтверджується і цифрами, і фактами".

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ