Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

На Львівщині функціонує понад 95 тисяч суб’єктів малого бізнесу

2004-2006 р. стали переломними в питаннях налагодження дієвої співпраці бізнес-середовища Львівщини і регіональних органів державної влади, що, своєю чергою, вплинуло на показники розвитку малого підприємництва регіону. В області функціонує понад 95 тис. суб’єктів малого бізнесу (фізичних та юридичних осіб), в тому числі – 16,4 тис. малих підприємств та 78,6 тис. – підприємців – фізичних осіб.

 У малому бізнесі зайнято 204 тис. осіб, що на 1,6% більше, ніж у 2004 р., з них на малих підприємствах - 121,7 тис. осіб – повідомили в прес-службі Львівської ОДА.
За формами власності найбільше працюючих зайнято на приватних підприємствах - 92% (118 тис. осіб), державних - 1,6% (2 тис. осіб), комунальних - 6,4% (9 тис. осіб). Суб’єктами малого бізнесу у 2005 році створено 26 606 робочих місць (+29% до 2004 р.). Питома вага надходжень у Зведений бюджет області становить 20%, в тому числі внески підприємців – фізичних осіб – 4,4%. Малими підприємствами реалізується більше 8,7% загальнообласного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг). В середньому на 10 тис. осіб наявного населення регіону припадає 63 малих підприємства, що дорівнює середньому показнику по Україні.
За кількістю малих підприємств Львівська область посідає 5 місце серед областей України, за обсягом реалізованої продукції – 6.
Не остання роль в згаданих процесах належить оптимізації системності перевірок. Протягом 2005 року було проведено 19 222 перевірок фінансово-господарської та іншої діяльності суб’єктів малого підприємництва, що на 1% більше, ніж за попередній період торік. В цілому збільшення кількості проведених перевірок за відповідний період є незначним і цілком виправданим. Найбільшу питому вагу перевірок становлять податкові органи (56,6%), органи СЕС (30,8%), органи пожежної охорони (5,6%). Суттєве збільшення кількості перевірок допущено органами СЕС - на 5,2%, Львівським регіональним державним центром стандартизації, метрології та сертифікації на 14,1%, ДПА у Львівській області на 3,4%. В середньому кожне підприємство за рік перевірялось 3-5 разів, що на порядок більше, ніж в Європейських країнах. Лише протягом 2005 року – створено 5 агенцій регіонального розвитку. В I-му півріччі 2006 р. в області оголошено конкурс на формування мережі інфраструктури підтримки бізнесу в регіонах області. Очевидно, по закінченні конкурсу запрацюють агенції в м.м. Новий Розділ, Червоноград, смт. Славське та Городоцькому районі.
В області завершується створення мережі регіональних Фондів підтримки підприємництва в районах і містах обласного значення, де на реалізацію заходів регіональних програм з підтримки розвитку малого підприємництва передбачено 777,9 тис. грн., в тому числі на виконання заходів Регіональної програми на 2005 р. в обласному бюджеті було передбачено 300 тис. грн., які повністю використано згідно “Напрямів використання коштів обласного бюджету на підтримку малого та середнього підприємництва”. У 2006 р. на виконання даних заходів був передбачений обсяг фінансування в розмірі 300 тис. грн, значна частина цих коштів вже освоєна за призначенням.
Предметності та конструктивності діалогу регіональних органів державної влади та бізнесу Львівщини надало проведення низки Форумів підприємців “Влада і бізнес – партнери”. Якщо I-й Форум підприємців (27 травня 2005 р.) носив переважно декларативний характер, то в наступних форумах – II-й ( 16 грудня 2005 р.) та III-й (2 червня 2006 р.) було піднято та обговорено ряд важливих питань щодо налагодження позитивної взаємодії між фіскальними, дозвільними, контролюючими органами державної влади та суб’єктами господарювання, що здійснюють свою діяльність у Львівській області.
Зазначені учасниками Форумів підприємців проблеми і шляхи їх вирішення були належно оформлені у вигляді Резолюцій, які в подальшому стали підставою для ініціювання змін і доповнень до цілої низки нормативно-правових актів, що регламентують підприємницьку діяльність. Саме це, серед іншого, допомогло адекватно і своєчасно направити зусилля влади на поліпшення соціально-економічних показників регіону за останні два роки.
Вагомих результатів досягнуто в роботі по Прискореному перегляду регуляторних актів, що регулюють сферу господарської діяльності.
Вже у 2005 році в області був завершений прискорений перегляд регуляторних актів та розпочато системну роботу щодо відстеження результативності раніше прийнятих регуляторних актів - із запропонованого переліку 679 регуляторних актів – 392 акти визнано такими, що втратили чинність, 113 – переглянуто і 174 – залишено без змін.
На сьогодні робота продовжується шляхом послідовного відстеження результативності регуляторних актів, складання звітів про відстеження, які згідно чинного законодавства оприлюднюються та подаються до представництва Держпідприємництва України у Львівській області.
Необхідно відмітити, що з створення мережі Єдиних реєстраційних офісів в області суттєво пришвидшився процес реєстрації юридичних і фізичних осіб.
У всіх районах та містах обласного значення Львівської області функціонують єдині реєстраційні офіси. Реєстрації нових юридичних і фізичних осіб, що планують здійснювати підприємницьку діяльність в тій чи іншій формі, стала проходити протягом 3 днів при мінімальних грошових затратах.
На території області проведено роботу по запровадженню видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності. З 6 січня 2006 р. Єдині дозвільні офіси запрацювали на всій території Львівської області.
Реформування дозвільної системи дало реальні результати, які виявились в скороченні часових і фінансових витрат на проходження дозвільних процедур на фоні зменшення зловживань з боку окремих службових осіб.
Таким чином, видача документів дозвільного характеру проходить за принципом організаційної єдності і відбувається при співпраці представників відповідних дозвільних структур і адміністраторів дозвільних офісів.
Повсякденна практична робота з підприємцями дозволяє акцентувати увагу на проблемні питання функціонування дозвільних офісів, які все ще мають місце:
- затвердження розмірів тарифів, у тому числі їх граничних розмірів на проведення дозвільними органами обстежень (експертиз);
- визначення уніфікованого переліку дозвільних структур, що беруть участь у роботі Єдиних дозвільних офісів та документів дозвільного характеру якими керуватимуться усі дозвільні центри області;
- ліквідація прогалин в законодавстві, що заважають ефективному виконанню на практиці норм і положень «дозвільного закону», які виникли через останнє твердження робочої групи Держкомзему України про те, що дана структура та її регіональні органи не здійснюють видачу документів дозвільного характеру та не належать до системи дозвільних органів.
- популяризації роботи Єдиних дозвільних офісів через ЗМІ та Інтернет, оскільки, як показує практика, у низці районів та міст обласного значення суб’єкти господарювання погано ознайомлені з функціонування такої інстанції.
На даному етапі спільно з асоціативними підприємницькими структурами та територіальними представництвами відповідних державних органів у Львівській області планується розробка низки заходів направлених на ліквідацію прогалин в реалізації регуляторної політики в регіоні, роботі Єдиних дозвільних та Єдиних реєстраційних офісів.
Головним завдання державних органів Львівщини на сьогодні – є продовження позитивної тенденції покращення бізнес-клімату останніх двох років, збереження спадковості державної політики в сфері підприємництва.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ