Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

На студентів у Львові чекають "нові маршрути"

Можна ствердно говорити, що із запровадженням нової транспортної схеми на Львів в будні дні чекає, в кращому випадку, транспортний хаос, в гіршому – катастрофа! Вже перший день експерименту продемонстрував наскільки львів’яни не готові до новацій і як недолуга транспортна схема була роз’яснена! За один день січня на голову міського голови (перепрошую за тафталогію!) прокльонів було висказано більше, аніж за всі роки каденцій.

На жаль, мер вчергове не подумав, що не всі мешканці міста добре вчилися у вищих навчальних закладах відповідного профілю, тому не тільки самі досконало знають, а й іншим зможуть пояснити, щотаке замість безсистемного руху маршруток Львовом курсуватимуть 46 автобусних маршрутів. З них 6 – радіальних, які їздитимуть із периферійних районів у центральну частину міста. І 40 – хордових, які з’єднуватимуть периферійні райони, оминаючи центральну частину міста.

Насправді, перше січня став ще більш безсистемним, аніж був до впровадження! Тепер кілька характерних спостережень: люди вийшли з церкви і як завше, приходять на зупинку вул. Ряшівська (кінцева тролейбусів № 3 та 10), під’їжджає порожня маршрутка №16 – водій відкриває двері, в нього питають, чи йде маршрутка до центру? Шофер заперечує, бере каву з автомату, сідає за кермо в порожньому салоні та їде, так і не взявши жодного пасажира.

Схема руху цієї маршрутки, як і всіх інших, розписана збоку, поряд з вхідними дверима. І перш, ніж зайти у салон двері, пасажири вчитуються у назви вулиць, шукаючи ту, на яку їм потрібну!

Характерна картина: коли в місті почало сутеніти – на звичних зупинках стоїть від чотирьох людей і більше і кристально вглядаються, очікуючи на номер маршрутки, який їм потрібен, і не дочекавшись, добряче вилаявшись, або йдуть пішки, або сідають в більш-менш вільну маршрутку і вже там діймають водія розпитуваннями.

Відтак найбільш переповненими і звичними були ті номери і маршрути, до яких пасажири вже звикли: №67 – з залізничного вокзалу на Сихів, №111 – з ринку Південного в Дубляни, №131з Левандівки на кн. Ольги. А понад завантаженості і звиклості продемонстрував маршрут №84а з Рудного на вул. Миколайчука, який майже щодесять хвилин йшов переповнений. Натомість новий маршрут 2а (від ТЦ метро до центру по вул. Городоцькій), на якому курсують розрекламовані сіті-буси і який в перспективі мав би стати дуже зручним, 1 січня їздив напівпорожній. В одному з автобусів в районі заводу «Сільмаш» я нарахував аж три чоловіки!

До речі, ще одне нововведення, яке теж спричинило хаос, – проїзд у всіх маршрутках був безкоштовним. Але дехто справно платив, і шофери не відмовлялися. А був випадок, коли водій просив заплатити хоч щось, аби «було на каву».

Відсутність матеріального стимулу також пояснює безсистемність і не регулярність їзди!

Декларований інтервал у десять хвилин витримували хіба що названі вище не скасовані маршрути.

Спрогнозувати, що буде в місті, коли до Львова з новорічних свят повернуться студенти, складно! Взяти хоча б тридцять перший маршрут (вул. Ряшівська – університет), до якого на кінцевій завжди вишиковувалася черга, тепер скасували. Більшості студентам доведеться пересісти на громадський електротранспорт. Та зрештою молодь собі якось раду дасть, а що робитимуть туристи, яких так припрошують в місто на Різдвяні свята? Ото вже європейська схема в європейському місті ! і совкове впровадження!!

Олександр Соловій

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ