Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

На виплату державної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам протягом січня-березня перераховано субвенцію в сумі 58,3 млн грн

На виплату державної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям,  інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам протягом січня-березня  2006 року з державного бюджету  перераховано місцевим бюджетам області  субвенцію в сумі 58,3 млн.грн. Однак, станом на 1 березня 2006 року з різних причин на рахунках органів державного казначейства міст Львова, Нового Роздолу, Самбора, Червонограда, районах Бродівському, Буському, Жовківському, Золочівському Миколаївському, Мостиському, Пустомитівському, Сколівському, Сокальському, Старосамбірському залишилися невикористаними кошти в сумі 3,8 млн. грн. Це свідчить про послаблення контролю  органів виконавчої влади за своєчасним і повним нарахуванням  та виплатою державних допомог.  Про це під час колегії ЛОДА повідомив начальник фінуправління Олег Демків.

Слід зазначити, що за станом на 1 квітня п. р. ці кошти освоєні в повному обсязі (100 відсотків). Із передбачених на 2006 рік видатків у сумі 4,5 млн. грн. для надання пільг з оплати житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадянам, визначених  рішенням обласної ради (учасникам  бойових дій та інвалідам УПА, малолітнім політичним в’язням,  вдовам політв’язнів, інвалідам по зору 1 і 2 групи, одиноким інвалідам, сім’ям в яких проживає 2 і більше інвалідів) місцевими бюджетами  за 3 місяці поточного року  використано   кошти в сумі 1,5 млн. грн. або 33,3 відсотка до річних призначень. Разом з тим,  не всі місцеві бюджети  проводять розрахунки за надані пільги зазначеній категорії громадян або надають їм адресну допомогу. Так, протягом січня-березня зовсім не використовувалися кошти на цю мету бюджетами    Бродівського та  Жидачівського районів.
Законом України  „Про Державний бюджет України на 2006 рік” області передбачена субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та субсидій населенню на придбання твердого палива і скрапленого газу в сумі 7,9 млн.грн.
На сьогодні прийнято розпорядження голови облдержадміністрації „Про забезпечення населення області твердим паливом та скрапленим газом”, яким  затверджено граничну вартість  та норми забезпечення населення твердим паливом і скрапленим газом, на які будуть нараховуватися субсидії за рахунок субвенції з державного бюджету. Однак  залишаються не затвердженими норми  забезпечення пільгових категорій громадян твердим паливом і скрапленим газом. Враховуючи, що нарахування  субсидії  на придбання твердого палива  громадянам, які  мають право на пільги, проводиться з урахуванням наданої  пільги, значна частина населення області не зможе скористатися не тільки пільгами, але і субсидіями.
Відповідно до листа Міністерства фінансів України  від 24.02.2006 року №31-19010-57-10/3867  головним управлінням праці та соціального захисту населення разом з  органами державного  казначейства   вжито заходи  до передачі  існуючої  на початок 2006 року  заборгованості  з виплати  компенсації за путівки на оздоровлення громадянам, які  постраждали  внаслідок Чорнобильської  катастрофи, з державного бюджету обласному  бюджету,  та складено  акти передачі заборгованості.
Однак, окремими районними і міськими  управліннями праці та соціального захисту населення передача заборгованості  з виплати компенсації за невикористані путівки на оздоровлення „чорнобильців” за 2004 рік не  здійснювалась  з урахуванням проведеної інвентаризації щодо відповідності  сум зазначеної заборгованості вимогам чинного законодавства, про що свідчать матеріали передачі заборгованості  міст і районів, які головне фінансове управління одержало через фінансові органи. Зокрема, до кредиторської заборгованості внесено витрати на оплату банківських послуг, на оздоровлення  (перевезення) дітей, тоді як відповідно до зазначеного вище листа Міністерства фінансів України така заборгованість не передається з державного до  обласного бюджету.
Аналіз використання коштів на утримання апарату управління показує, що при введенні нових умов оплати праці для посадових осіб органів місцевого самоврядування та виконавчої влади у ряді міст та районів області допущено порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 „Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів”. Зокрема, працівникам  встановлено надбавки за високі досягнення в праці та виплачуються премії без врахування затверджених асигнувань на оплату праці для органів місцевого самоврядування, а у багатьох випадках при відсутності реальних джерел, що призведе до зростання видатків на управління за рахунок їх зменшення у галузях соціально-культурної сфери та розбалансування місцевих бюджетів.
Незважаючи на неодноразові доручення облдержадміністрації щодо вжиття заходів з недопущення утворення кредиторської і дебіторської заборгованості  установ, що фінансуються за загальним фондом місцевих бюджетів області, окремі керівники структурних підрозділів облдержадміністрації, міські голови міст обласного значення та голови райдержадміністрацій не тільки не вжили достатніх заходів щодо її подальшого  зменшення, а й допустили  ріст.
Так, кредиторська заборгованість (без урахування фонду оплати праці та трансфертів) зросла на 1 квітня 2006 року по установах освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту населення, фізичної культури і спорту, які  фінансуються за загальним фондом обласного бюджету, а також по установах, що фінансуються з бюджетів міст Самбора,  Трускавця,  Дрогобицького, Жовківського, Золочівського та Старосамбірського  районів.
Кредиторська заборгованість в галузі житлово-комунального господарства в порівнянні з початком року зросла на 325,8 тис.грн., у тому числі з благоустрою населених пунктів - на 422,9 тис.грн. Зокрема, у містах Стрию та Трускавці видатки на утримання об’єктів благоустрою профінансовано відповідно на 79,5 та 78,4 відсотка до передбачених на цей період обсягів, що призвело до зростання  кредиторської заборгованості  відповідно на  48,4 тис.грн. та 342,2 тис.грн.  Незважаючи на те, що в   м.Самборі видатки на цю мету профінансовано на 158,7 відсотка, а у Жовківському районі - на 96,7 відсотків,  кредиторська заборгованість зросла відповідно 59 тис.грн. та  на 147 тис.грн.
У місті Стрию видатки на капітальний ремонт житлового фонду профінансовано лише на 18,9 відсотка, а в Жовківському районі фінансування не проводилося, що призвело до зростання кредиторської заборгованості в сумах відповідно на 3,5 тис.грн. та 15,2 тис.грн.
Станом на 1 травня 2006 року має місце заборгованість за спожиті енергоносії і житлово-комунальні послуги бюджетних установ міст Львова на суму 74,7 тис. грн.,  Борислава – 242,8 тис. грн., Бродівського – 19,8 тис. грн., Сокальського – 36,8 тис. грн. районів. При цьому, в місті Бориславі має місце ще минулорічна  заборгованість у сумі 13,5 тис.грн.
Окрім цього, в місцевих бюджетах має місце минулорічна заборгованість з наданих населенню пільг і субсидій за спожиті енергоносії  і  житлово-комунальні послуги, видатки яких здійснюються за рахунок субвенції з державного бюджету. Станом на 1 травня 2006 року обсяг зазначених боргів становить  150 тис. грн., у тому числі у бюджеті міст Львова – 55,5 тис. грн., Пустомитівського – 31,7 тис. грн., Старосамбірського – 38,6 тис. грн. та  Яворівського – 22,5 тис. грн. районів.
Ріст  дебіторської заборгованості (без урахування фонду оплати праці та трансфертів) установ, що фінансуються за загальним фондом допущено у бюджетах міст Трускавця, Борислава, Миколаївського, Сколівського, Стрийського, Пустомитівського та Самбірського районів.
Протягом І кварталу 2006 року в області проводилась робота з контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів усіх рівнів, збереженням державного і комунального майна.
Всього, у звітному періоді виявлено недоотримання фінансових ресурсів на загальну суму 1,2 млн. грн., незаконні витрати – 4,5 млн. грн., нецільові витрати державних ресурсів – 1,2 млн. грн. та недостачі ресурсів – 0,1 млн. грн.
Окрім цього, виявлено фінансових порушень, що не призвели до втрат на загальну суму 42,3 млн. грн., з яких 28 млн. грн. – заниження в обліку вартості активів.
Найбільші суми фінансових порушень, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів виявлено на об’єктах, що відносяться до сфери молоді і спорту, освіти, культури та охорони здоров’я.
Ревізіями виконання бюджетів міст Борислава, Нового Роздолу та Миколаївського району виявлено недоотримання фінансових ресурсів на суму 292,7 тис. грн., а також незаконних і нецільових витрат – 413,1 тис. грн.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ