23 січня у Львівському обласному Будинку учителя відбулися освітянські діалоги на тему: «Обговорення програми розвитку освіти Львівщини на 2013-2015 роки. Розділ «Виховання». Про це повідомили в департаменті освіти Львівської ОДА.
Презентацію програми провів завідувач кабінету розвитку освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Пастушенко Р. Я.
У діалогах взяли участь 68 представників освітян Львівщини – заступники директорів, голови методоб`єднань класних керівників, педагоги-організатори, вчителі та психологи.
Головною метою виховання є впровадження в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів шкільних виховних програм. Завданням педагога є надати дитині досвід, який їй буде корисний, і завдяки якому вона зможе успішно реалізуватися в суспільстві як особистість.
Було зазначено, що виховання – це цілеспрямована, організована соціалізація освіти. Педагоги повинні дати дитині знання та навчити пізнавати світ. На жаль, на сьогодні не сформовані цінності сучасної української системи виховання: це має бути європейська чи пострадянська модель? Школа не є соціалізована.
У ході плідної дискусії було визначено проблеми освіти Львівщини в сфері виховання:
- низька пізнавальна активність учнів;
- зниження розумової та фізичної працездатності дітей;
- зростання кількості проявів споживацької діяльності;
- низький рівень соціальної активності учнів, часті прояви девіантної поведінки;
- відсутність естетичного ідеалу;
- нездатність частини учнів до самостійних суджень та прийняття усвідомлених рішень;
- прогалини у політичній, правовій, політичній, економічній та екологічній культурі школярів.
Учасники освітянських діалогів наголосили на тому, що кожна школа повинна розробити власну виховну програму. Шкільні виховні програми повинні бути відкритими для ознайомлення з ними усіх членів навчального процесу (батьків, учнів та педагогів).