Місто не має наміру збільшувати вартість проїзду в міському автомобільному транспорті, бо це не вирішить проблему в довгостроковій перспективі. Про це повідомила прес-служба Львівської міської ради з посиланням на заступника міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергія Бабака.
За його словами, сьогодні є надзвичайно велика кількість категорій пільговиків, які користуються безкоштовним проїздом, а ті, хто не належать до пільгових категорій, часто не оплачують за проїзд. Тому ситуацію потрібно вирішувати системно і комплексно – люди мають звикнути до того, що за послуги потрібно платити. Бо якщо ті, хто зараз не платять, почнуть платити половину вартості проїзду, то це, за словами управлінця, дозволить стабілізувати ситуацію вже у найближчих півроку-рік.
«Вже відкориговано вартість проїзду в електричному транспорті до 3 грн, хоча економічно обґрунтована ціна вважається 3,70 грн. Відповідно, електротранспорт працює собі в збиток. Також на наступному виконкомі ми плануємо затвердити вартість проїзного квитка. Це питання вже опрацьовано, і перевагою квитка є те, що його можна тепер купити в будь-який день місяця на 30 днів.
Щодо автомобільного транспорту, то попередні розрахунки показують, що вартість проїзду по перевізниках становить від 6,20 грн. до 6,80 грн. Ми перевіряємо ці розрахунки, звичайно, такої ціни не буде, бо такого варіанту ми навіть не розглядаємо. Інший шлях вирішення проблеми, який ми розглядаємо – це зменшення пільговиків. На сьогодні кількість пільгових категорій становить 50-60%. Це неймовірна кількість. Будь-яке місто України не може витримати таку кількість пільговиків, і треба це розуміти.
Державна політика залишається незрозумілою, адже держава перекладає відшкодування пільгових умов на місцеве самоврядування. Я вважаю, що держава має відшкодовувати ці кошти. Місто має давати дотації, кошти на оплату проїзду тим категоріям, які мають заслугу перед містом – тобто обмеженій кількості громадян.
Немає пільгового проїзду практично у всіх країнах світу: якщо людина має заслуги перед країною, то держава відшкодовує їй кошти, а людина сама вирішує, як ними розпорядитись. У всьому світі все давно продумано. Тому мій підхід – це прийняття правила, що пільговики оплачують половину вартості проїзду, як це зробила облрада, або обмеження часу проїзду пільговиків, щоб в час пік вони не їздили – це питання ми вже обговорювали в міській раді і це було використано, але громадська організація протестувала проти цього введення. Тому ми зараз шукаємо різні шляхи, щоб не перекласти це на плечі львів’ян, на тих хто платить, а щоб це було якось рівномірно.
В нас зараз 24 категорії пільговиків. Я на кожній нараді керівникам автотранспортним підприємств, підпорядкованих місту, просто наполягаю збільшити кількість контролерів, бо з тих, хто має платити, мінімум 30% не оплачують за проїзд. Люди мають звикнути до того, що за послуги треба платити.
Якщо ті, хто зараз не платять, почнуть платити хоч 50%, це дозволить стабілізувати ситуацію у найближчих півроку-рік», - розповів заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак.
Водночас він зауважив, що сьогодні є проблема з кадровим потенціалом в транспортних підприємствах – водії масово звільняються. Лише по АТП-1 бракує 56 водіїв.