Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Польське консульство веде війну з українськими посередниками: 80% реєстрацій прийматимуть телефоном

Створення візового центу польського консульства у Львові не надто розвантажило чергу на отримання візи. Щоб зареєструватися через Інтернет для подання документів на оформлення «шенгену», треба чекати до 31 січня, і до середини січня, – на візу національну. Такими є підсумки опитування, яке провела громадська ініціатива «Європа без бар’єрів» серед клієнтів візового центру.

Як зазначив під час прес-конференції у Львівському прес-клубі керівник львівського юридичного товариства і представник цієї ініціативи Андрій Лепак, за чотири роки кількість віз, виданих консульством зросла, що, звичайно, позитив. Крім того, зникла жива черга під консульством. Однак зауважив він, черга перемітилася в Інтернет, і тепер громадяни мусять довго чекати, щоб подати документи на отримання візи, а це зменшує їхнє право на вільне пересування. 

«Польське консульство обслуговує 39% заявників, решта – візовий центр. Чому посередник обслуговує більше прохачів, ніж консулат, в який передають візи? Чому громадяни мусять платитище 200 гривень за посередницькі послуги візового центру?», – запитав він.

Андрій Лепак зазначив, що 67,7% опитаних громадян відмовилися приймати з документами в консульстві і скерували у візовий центр. 14% прийшли туди за своїм бажанням, 11% – за рекомендацією польського консульства. Він також додав, що у 62 % випадків консульства розглядали документи понад встановлений термін у 10 днів. Водночас серед громадян, що подавали документи у візовий центр, зафіксовано лише 4,8% випадків перевищення терміну розгляду документів.

Експерт також зауважив, що особливо не зросла кількість виданих безкоштовних віз. З тих, що видані консульством, платними були 93,5%, з виданих у візовому центрі – 86%.

Представник польського консульства Лідія Аньоловська зауважила, що консульство Польщі у Львові станом на початок листопада видало близько 300 тисяч віз, – це дві третини усіх польських віз, що видали в Україні.

«Порівняно з минулим роком кількість зросла на 15%. Ми запровадили реєстрацію через Інтернет, аби прибрати чергу під консульством, яка зовсім не відповідала вимогам 21 сторіччя. Але різноманітні ділки блокували чергу, реєструючись по кілька разів. Тому вона була такою великою. Відтак, ми прийшли до того, щоб приймати через Інтернет лише 20% реєстрацій, а решта – телефоном через кол-центр. Фірма, яка надає нам ці послуги, відстежує велику кількість дзвінків з одного номера. Після реєстрації очікування на подання документів триває в межах 2 тижнів», – сказала вона.

Цю послугу, зауважила пані консул, було запроваджено з 15 жовтня.

Що стосується посередництва візового центру, то за словами Лідії Аньоловської, такою була домовленість української і польської сторін.

«Це звична практика в цілому світі, коли документи на візи приймають спеціальні агенції», – додала вона.

Пані консул також зауважила малу кількість звернень за безкоштовними візами. Із запровадженням такої послуги їх видано лише 15 тисяч. Це попри те, що так звана шопінг-віза не потребує жодних додаткових документів.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ