Слухай онлайн
Cуспільство

Представники влади Львівщини та громадських організацій підписали меморандум про розвиток моделі освіти для дітей з особливими потребами

Сьогодні відбулася презентація проекту „Інклюзивна освіта - шлях у майбутнє” та підпис Меморандуму про спільну діяльність органів міської та обласної влади, громадських організацій, який сприятиме реалізації проекту. Основною проблемою, на вирішення якої спрямований проект, є формування сприятливої законодавчої бази для реалізації моделі освіти для дітей з особливими потребами в системі звичайних загальноосвітніх закладів. Метою таких заходів, за словами учасників, буде формування здорового громадського суспільства та включення в нього людей з особливими потребами.
Модель інклюзивної освіти почала розвиватися у Львові з 1996 року, коли Львівщина стала експериментальним майданчиком такого способу навчання дітей з особливими потребами. За словами начальника головного управління освіти і науки Львівської ОДА Павла Хобзея в звичайних школах області постійно навчаються близько 150 дітей з особливими потребами. „Звісно є відсоток дітей, які навчаються вдома за індивідуальною системою, але для держави це дорожче та й ніхто не може гарантувати якість такої освіти. До того ж діти, які вчаться у звичайній школі соціалізуються, вчаться здобувати щось у житті самі, а не під пильним наглядом батьків”, - сказав Павло Хобзей. Основними проблема є відсутність у вчителів відповідної освіти, а тим більше досвіду спілкування з такими дітьми, та непристосованість навчальних закладів до потреб таких учнів. Як розповіла начальник управління освіти Львівської міської ради Надія Оксенчук у середній школі №88 навіть розпочали будувати ліфт.
У 2001-2007 роках на Львівщині діяла експериментальна програма навчання дітей, до якої лише у Львові було залучено 5 загальноосвітніх середніх шкіл, навчальні центри „Левеня” та „Джерело”. Цього року проект продовжать ще до 2013 року. „Це означає, що досвід роботи Львова був позитивним і його потрібно розвивати”, - сказала заступник голови Львівської обласної ради Людмила Козак. Особливу важливість розвитку такої системи фахівці наголошують на тому факті, що спостерігається збільшення відсотка дитячої інвалідності.

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах загальноосвітнього закладу. Створення такої моделі освіти передбачено ЮНЕСКО.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...