Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Профільний комітет парламенту підтримав законопроект Ющенка про забезпечення безпеки дорожнього руху

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді України прийняти в першому читанні за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, поданий Президентом України. Про це «Гал-info» повідомили в Інформаційному управлінні ВРУ 6 скликання.
Законопроект визначений Президентом України як невідкладний для позачергового розгляду Верховною Радою України.
Члени Комітету підтримали і рекомендували врахувати основні положення, висловлені в цих законопроектах, щодо істотного збільшення штрафів за всі правопорушення в сфері дорожнього руху.
Підтримано також пропозицію за найбільш серйозні порушення передбачити відповідальність не у вигляді штрафу, а адміністративного арешту або позбавлення права керування автотранспортним засобом.
Народні депутати погодилися з тим, що за управління автомобілем в нетверезому стані слід безальтернативно карати позбавленням права керування авто, в тому числі довічним.
Нагадаємо, що 13 січня Президент України Віктор Ющенко подав на розгляд Верховної Ради України законопроект, яким пропонується суттєво збільшити штрафи за порушення правил дорожнього руху.
Зокрема, законопроектом пропонується, що у середньому штраф за правопорушення становитиме 85-100 гривень. Документ передбачає значне підвищення відповідальності за вчинення грубих порушень правил дорожнього руху. Зокрема, штраф за проїзд на заборонний сигнал світлофора складатиме 170-204 грн, а за керування транспортним засобом у нетверезому стані 1360-2550 грн.
Передбачено, що за більшість порушень правил дорожнього руху стягнення накладатимуться посадовими особами ДАІ, які мають спеціальні звання: інспекторами ДАІ та начальниками підрозділів ДАІ.
За грубі та систематичні порушення правил дорожнього руху (керування транспортним засобом у стані алкогольного чи іншого сп'яніння, вчинення дорожньо-транспортної пригоди тощо) рішення про стягнення у виді позбавлення права керування транспортним засобом або накладення штрафу у значному розмірі прийматимуться виключно в судах.
Проектом пропонується запровадити механізм контролю за систематичним порушенням Правил дорожнього руху. Передбачається нарахування штрафних балів в порядку, встановленому Кодексом України про адміністративні правопорушення. У разі порушення правил дорожнього руху особою, сума нарахованих штрафних балів якої досягне або перевищуватиме 30 штрафних балів, її в судовому порядку буде позбавлено права керування транспортним засобом. При цьому нараховані штрафні бали погашаються.
Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, за останні десять років в Україні зареєстровано майже 400 тис. дорожньо-транспортних пригод, в яких загинули близько 63 тис. і отримали поранення різного ступеня тяжкості понад 433 тис. осіб. Якщо зіставити кількість загиблих на 100 ДТП, то цей показник в Україні становить 15-17 осіб, що в 7-8 разів перевищує аналогічний показник таких держав Європи як Австрія, Німеччина, Португалія, Швеція та в 3-4 рази показник Угорщини, Данії, Фінляндії та Франції.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ