Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Прийняття цього бюджету – це дуже велике свято для Львова, - головний фінансист міста

Сьогодні, 19 лютого, на пленарному засіданні сесії Львівської міськради було ухвалено міський бюджет на 2015 рік. За відповідне рішення проголосували 73 депутати. Під час обговорення у сам проект ухвали вносились зміни. Повідомила прес-служба Львівської міської ради

На сесії директор департаменту фінансової політики ЛМР Олег Іщук коротко ознайомив присутніх із результатами виконання бюджету минулого року, розповів про цьогорічні новації, трансферти та боргові зобов’язання станом на сьогодні та презентував основні показники бюджету 2015 року.

«Коротко про показники виконання бюджету 2014 року. Загальний фонд міського бюджету по першому кошику, який складає 3/4 всіх надходжень, виконаний на 100,6%, тобто, все те, що планували, ми віддали, й увійшли в рік без заборгованості по заробітній платі, енергоносіях, медикаментах, харчуванню. Практично, ми увійшли в цей бюджетний рік майже чистими, без великих «хвостів» по загальному фонду», – розповів Олег Іщук.

За його словами, бюджет 2015 року запропоновано на геть іншій законодавчій основі, ніж це були бюджети минулих років.

«Цьогоріч – нова концепція бюджету. Зокрема, поділу на кошики №1 і №2 немає. Це трансформується в єдине джерело. У нас будуть тільки наш бюджет і субвенції. Міністерство фінансів вже не визначатиме індикативні показники і не доводитиме їх до місцевих бюджетів. Це означає, що аби прийняти бюджети 2016-го й подальших років, ми не чекатимемо ніякого закону про бюджет України, а можемо приймати їх у жовтні-листопаді, і тоді всі нормативи будуть витримані без проблем. Після того, як ми приймемо бюджет, він вступить у силу. Лише тоді, коли держава прийме державний бюджет, ми скоректуємо свій на 3 позиції: на реверсну дотацію та освітню й медичну субвенції.

З цього року як інструмент бюджетної підтримки скасовується надання середньострокових позик. Джерела, які залишаються, – це власні закріплені доходи. Загальнодержавними на сьогодні є тільки ПДФО та державне мито.

Базових дотацій в нас немає. Є реверсна дотація – те, що ми, практично, віддаватимемо до державного бюджету. Це пов’язано з тим, що навантаження на різні міста по ПДФО на 1 мешканця – різні. Відтак, держава визначила чітку формулу: якщо є понадсередньоукраїнське значення, то певний відсоток по розрахунку буде передаватися до державного бюджету – цьогоріч це 148 млн. грн. Є також освітня й медична субвенції – це прямо з державного бюджету. Якщо ми раніше це робили за рахунок першого кошика міського бюджету, то тепер це буде за рахунок державного бюджету. Освітня субвенція стосується лише загальноосвітніх шкіл.

Щодо видатків на соціальний захист, які ідуть поза нашим бюджетом. За концепцією, буде створено спеціальний відділ на базі управління соціального захисту, який займатиметься конкретно тими видатками на соцзахист, які йдуть поза нашим бюджетом. Пільговий проїзд – на старій основі. Розрахунки по взаємозаліках буде скасовано.

Загальний фонд, незважаючи на те, що в нас залишається не 75%, а 60% ПДФО, все ж таки зростає – за рахунок того, що туди піде низка податків. У нас з’являється акцизний збір на тютюн, алкоголь та бензин. Реверсна дотація – 148,8 млн. грн. Таким чином, приблизно на 43% зростає наш фінансовий ресурс. За роки незалежності та за роки Союзу Львів такого бюджету ще не мав», – підкреслив Олег Іщук.

Загальний фонд міського бюджету на 2015 рік складатиме 1 723, 6 млн грн, офіційні трансферти – 1 015 млн грн, а бюджет розвитку – 72,2 млн грн.

Як і раніше, основним джерелом доходів є податок на доходи з фізичних осіб – 63%. На другому місці – місцеві податки і збори – 26%. Акцизний податок складатиме 8%. Що ж до структури видатків загального фонду, то левова частина – 30,1% – іде на освіту, 20,6% – на житлового-комунальне господарство, також багато йде на культуру і мистецтво, соціальний захист та низку інших сфер.

Щодо бюджету в доларовому еквіваленті, то тут, за словами чиновника, незважаючи на те, що ресурс збільшився, він виглядає слабше, ніж торік. Але тут вся справа – у теперішній ситуації з валютою.

При складанні бюджету у департаменті фінансової політики ЛМР перш за все враховували ріст мінімальної заробітної плати, яка з 1 грудня буде складати 1378 грн, посадовий оклад працівника 1-го тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, який з 1 грудня становитиме 1012 грн, а також ріст енергоносіїв – на теплопостачання 85%, на водопостачання 18%, електроенергію 24% і газопостачання 95%.

До бюджету розвитку планують передати із загального фонду 682 млн – це великий грошовий ресурс, який потрібно буде освоїти.

Щодо освітньої субвенції державного бюджету, то тут основну частку займають заробітна плата й нарахування заробітної плати – 74%, оплата енергоносіїв, комунальних послуг – 17%, а також продукти харчування для дітей, які зростуть більш, ніж у 2 рази.

«Чи достатньо цієї субвенції? Ні, недостатньо. Ми вважаємо, що вона повинна була бути більша. Однак, у зв’язку з тим, що задекларовано переказ держаного бюджету у лютому, ми вважаємо, що цю субвенцію нам повинні поправити. Якщо не поправлять, то ми розглядатимемо питання щодо можливо невеличкої добавки за рахунок загального фонду», – відзначив Олег Іщук.

Основну частку у медичній субвенції так само займає заробітна плата з нарахуванням – 78%, енергоносії – 11%, медикаменти – 4,7%, харчування – 2,2% та інші поточні видатки – 4,5%. Всі інші поточні видатки, за словами Олега Іщука, брали у 5%-му рості до минулого року.

На сьогодні у міста залишилось 4 місцеві податки і збори, тобто ті податки, за якими йому делеговано встановлювати ставки. Це податок на нерухоме майно, єдиний податок, збір за місцеве паркування і туристичний збір. Своєю чергою, податок на нерухоме майно складається з податку на майно, відмінне від земельної ділянки, і плати за землю. Плата за землю знову поділяється на земельний податок і орендну плату. У загальній структурі єдиний податок займає 58%, орендна плата – 28%, плата за землю – 12%.

Як пояснив також Олег Іщук, поточні трансферти, на які виділяють 1 млн 951,8 тис грн, – це надання пільг та субсидій, допомога сім’ям з дітьми, компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян, допомога для дітей сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, освітня та медична субвенції тощо.

Щодо боргових зобов’язань, то загалом на сьогодні вони складають 784,4 млн грн, з яких 3,4 млн грн – це боргові зобов’язання чисто міського бюджету (позика НЕФКО), а зобов’язання комунальних підприємств, гарантами яких є місто, – 781 млн грн.

«Раніше ми дуже детально опрацювали це все на комісіях, врахували абсолютно все, що необхідно було врахувати», – сказав Олег Іщук.

Запропонував чиновник також низку змін для внесення до поточного проекту бюджету. Зокрема, йдеться про перелік закладів, установ та організацій, що подаються на фінансування з міського бюджету. Також у бюджеті розвитку запропоновано замість назви «Спорудження пам’ятника митрополиту А. Шептицькому» написати «Реконструкція та відновлення площі Св. Юра зі спорудженням пам’ятника митрополиту А. Шептицькому у м. Львові». Було й прохання доповнити бюджет розвитку об’єктом «реконструкція по вулицях Городоцькій і Кульпарківській» на 1 млн та придбанням спецтехніки на 9 тис грн. Серед пропозицій також – в загальному фонді збільшити видатки департаменту житлового господарства та інфраструктури на виконання рішень судів на суму 620 тис. грн.

«На завершення скажу, що всі ті видатки, які наші відділи та управління пропонували до цього бюджету, а також додатки комісій, які ми врахували, повністю збалансовані в бюджеті.

Прийняття цього бюджету – це дуже велике свято для Львова, тому що він – унікальний», – додав Олег Іщук.

Також під час обговорень було висловлено низку пропозицій від бюджетної комісії, серед яких, зокрема, і зниження видатків щодо Муніципальної дружини з 6 млн до 3 млн грн. За внесення відповідних змін до проекту бюджету висловилось 49 депутатів.

Нагадаємо, 13 січня у Львівській міській раді відбулись громадські слухання щодо основних показників загального фонду міського бюджету Львова на 2015 рік. До обговорень було запрошено усіх охочих.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ