Команда ЛКП "Львівавтодор" з залученням зовнішніх експертів напрацювала кілька варіантів нового планування площі І. Франка, - інформує прес-служба ЛМР.
Автори пропозицій мали на меті врахувати потреби площі як пересадкового вузла, громадського простору для жителів сусідніх вулиць та студентів навколишніх закладів, та як важливої транспортної розв’язки. Нагадаємо, у 2019 році у Львові проводитимуть масштабні роботи з капітального ремонту головних магістральних доріг. Цьогорічні роботи можна розділити на три частини: роботи на перехідних об’єктах, ремонт нових об’єктів і дороги на ремонт яких цього року виготовляємо лише проектно-кошторисну документацію (ПКД), а виконання робіт розпочнеться наступного року. До об’єктів, на які цього року буде виготовлено лише проектно-кошторисну документацію, належить пл. І. Франка.
ʺМаємо різні варіанти локальних змін до проекту реконструкції пл. І. Франка. Очікуємо на розгляд і обговорення цих варіантів громадськістю. Пропозиції мешканців ми проаналізуємо і напрацюємо найкращий варіант, який буде застосовано при корегуванні проекту. Роботи з реконструкції площі плануємо розпочати наступного рокуʺ, — повідомив Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР.
За інформацією ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ, площа І. Франка — одна з найважливіших історичних площ Львова, що має як значне транспортне значення, так і визначний архітектурний ансамбль. З плином часу потреби міста щодо використання простору змінюються і в існуючому стані площа стала далекою від необхідної функційності:
— площа є практично постійно наповнена транспортом і відповідним дискомфортом, острівець як громадський простір деградує: заростає кіосками та стає місцем проведення часу для маргіналізованих груп;
— безпека руху є важливим викликом для площі. Ситуація, коли на великій швидкості авто в'їхало в зупинку, має бути фізично неможливою з точки зору інфраструктури;
— площа має погану пішохідну доступність та прохідність, що сприяє перебіганню в недозволених місцях та деградації острівка, адже його єдиними цільовими користувачами є люди, що чекають на зупинці. Бракує пішохідних переходів на ключових напрямках;
— громадський транспорт блокують приватні авто;
— площа не є зручною як пересадковий вузол, складна і нелогічна пересадка між зупинками на площі та зупинками біля Стрийського ринку;
— хаотичне паркування та доставка товарів ускладнює рух пішоходів та транспорту;
— архітектурна привабливість площі не проглядається через кіоски та паркування.
Команда ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ пропонує для обговорення такі варіанти реконструкції площі І. Франка.
Варіант ʺКруговий рух для автотранспортуʺ
Варіант передбачає організацію кругового руху для автотранспорту навколо пл. Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в напрямку до центру з вул. Вітовського та в напрямку Вітовського від вул. Стрийської, а також в обох напрямках на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку. Разом з цим варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на пл. Франка (біля будинку № 78) та острівної зупинки на вул. І. Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка).
Варіант передбачає виключення зайвого простору з площі за рахунок розширення центрального трикутника, влаштування напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшення кількості пішохідних переходів.
Переваги:
— немає руху трамваїв назустріч іншому транспорту;
— виділені смуги до та з центру до пл. Франка;
— зменшення в середньому на 7−9% відстаней між посадковими платформами на основних напрямках пересадок
— більше зупинок безпосередньо на площі, перенесення сюди трамвайної зупинки від Стрийського ринку;
— збереження існуючого озеленення;
Недоліки:
— вузькі тротуари, зупинки додатково зменшують пішохідний простір біля будинків;
— значна довжина переходів (3 смуги);
— немає можливостей для відділеної велоінфраструктури;
— немає місця для паркування та доставки товарів.
Варіант ʺТри сторони трикутникаʺ
Варіант передбачає організацію руху автотранспорту по всіх сторонах трикутника пл. Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в обох напрямках на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру та до вул. Вітовського, а також в одному напрямку від вул. Вітовського. Приватний транспорт рухається по найпрямішій траєкторії з Вітовського в центр і зворотно. Рух від Стрийського ринку в сторону Вітовського переноситься на Зарицьких. Також варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на пл. Франка (перед будинком № 78), з яких одна ʺвіденськаʺ (в напрямку Стрийської) та двох острівних зупинок, з яких одна на вул. І. Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка), інша — на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру.
Варіант передбачає виключення зайвого простору з площі за рахунок влаштування напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшення кількості пішохідних переходів.
Переваги:
— виділені смуги у всіх напрямках;
— підвищення безпеки руху;
— більше зупинок на площі завдяки, перенесенню трамвайної зупинки від Стрийського ринку;
— зменшення в середньому на 5−7% відстаней між посадковими платформами, пересадки стануть зручними;
— кількість смуг для переходу зменшується, кількість переходів збільшується;
— часткове збереження озеленення.
Недоліки:
— менше простору біля фасадів, можливостей доставки товарів немає;
— збільшується транспортне навантаження на вулицю Зарицьких;
— можливе бігання між двома зупинками через те, що транспорт може йти в одному напрямку з різних зупинок;
— немає можливостей для відділеної велоінфраструктури.
Варіант ʺТ-подібне перехрестяʺ
Варіант передбачає радикальну перебудову площі Франка з облаштуванням Т-подібного перехрестя та значне розширення громадських просторів вздовж фасадів замість існуючого острівця. Передбачено розділення трамвайних колій за напрямками руху на під'їздах до перехрестя, для унеможливлення блокування трамваїв автотранспортом. Зупинки влаштовуються за перехрестям, при цьому в напрямку Сихова влаштовано ʺкишенюʺ (щоб під час зупинки трамвая мати змогу назбирати автомобілі в чергу на перехрестя зі Стрийською). В інших напрямках — зупинка в смузі руху, при цьому в напрямку Вітовського можна продовжувати виділену смугу, яка є на Франка, а авта з центру та від Стрийського ринку на Вітовського спрямовувати через Зарицьких — Волощака. Передбачено закриття для проїзду вул. Менделеєва, яка стає житловою тупиковою вулицею, а заїзд на неї виконується через вул. Кирила і Мефодія. Світлофор на перехресті Франка — Вітовського синхронізується з перехрестям Франка — Стрийська.
Переваги:
— зупинки відповідно до напрямків руху;
— трамваї не блокують одне одних, авто не блокують трамваї;
— зменшення кількості переходів, регульований перехід через площу;
— суттєве розширення тротуарів, є місце для паркування та доставки товарів;
— значно зменшується площа, зайнята під транспортну функцію;
— великі можливості для комерції на перших поверхах;
— всі можливості облаштувати якісну велоінфраструктуру;
— враховує існуючий стан на сусідніх перехрестях;
— облаштування нових громадських просторів, можливість для нового якісного дизайну.
Недоліки:
— збільшення довжини переходів;
— збільшення в середньому на 4−5% довжини пересадок;
— більше спільного руху авто і громадського транспорту;
— великий додатковий транспортний потік на Зарицьких;
— знищення озеленення острівця.
Варіант ʺПовне трамвайне кільцеʺ
Варіант із облаштуванням повного трамвайного кільця передбачає створення на площі Франка великого пересадкового вузла між різними напрямками громадського транспорту з можливістю розвороту трамваїв у всіх напрямках при потребі. Також одна з ідей цього варіанту, яка може бути використаною і у інших — організація спільної для трамваїв, тролейбусів та автобусів виділеної смуги на вул. Франка від центру.
Переваги:
— зручні швидкі пересадки, найменша відстань між зупинками (на 10−16% менше ніж зараз);
— розвороти трамваїв у всіх напрямках, можливість облаштування нових маршрутів та розширення можливостей зміни руху в разі аварій та паркування на коліях;
— можна поєднати з мережею тролейбуса;
— пішохідні переходи з обох сторін платформи;
— зупинки об’єднані за напрямками, немає перебігання;
— збереження форми острівця;
— збереження озеленення.
Недоліки:
— небезпечні (відносно інших варіантів) переходи: колії, значна довжина і різні напрямки руху;
— немає можливостей для відділеної велоінфраструктури.