Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Результати виборів 2012 року можуть бути скасовані Конституційним Судом?

Якщо пропонований групою Єфремова закон про вибори завтра, 3 листопада, проголосують в першому читанні без внесення поправок, то результати виборів 2012 року можуть бути скасовані Конституційним Судом. Про це сьогодні, 2 листопада, під час публічної дискусії-дебатів на тему «Чи дозволить новий законопроект «Про вибори народних депутатів України» якісно провести чесні вибори до парламенту?» повідомила керівник політичних програм Українського незалежного центру політичних досліджень Світлана Конончук.

«Виборче законодавство сьогодні повинно сприяти формуванню однорідної, слухняної більшості, яка була б зручною для Президента. Тому вони й прагнуть повернутися до змішаної системи. Політики вважають український парламент не політичною установою, а установою із заготовки тушок для слухняної більшості», - зазначила Світлана Конончук.

За її словами, у пропонованому до розгляду депутатом Єфремовим законопроекті є цілий ряд норм, які суперечать демократичній процедурі волевиявлення. Найперше – це нерівність прав різних суб’єктів виборів. Про це свідчить запропонована процедура формування виборчих комісій, де від парламентських фракцій Верховної Ради зможе увійти по 3 представники у комісії.

«У Верховній Раді 5 фракцій, тому шансу позапарламентським політичним силам отримати хоча б одного представника у виборчу комісії мізерні. Окрім того, члени комісії зможуть отримати доступ до списків виборців, які політичні сили можуть використати у своїй кампанії», - зазначила Світлана Конончук.

Цікава ситуація й із самовисуванцями, яких фактично позбавили будь-яких прав, в тому числі й на представництво у ТВК. За її словами, самовисуванець може бути знятий з реєстрації рішенням виборчої комісії. Також невикористані рештки виборчих фондів він повинен повернути державі. Однак партії не повинні повертати невикористані кошти.

«Можливість скасування реєстрації кандидата в одномандатному виборчому округу робить самовисуванця безправним, адже шансів на отримання свого представника в комісії він немає», - зазначила експерт.

За її словами, незвичною є й норма щодо відсутності інформації про партії та кандидатів на виборчих дільницях. За її словами, програма з якою партія чи кандидат йде на вибори, є обов’язковою, а от розміщення її на дільниця для додаткового ознайомлення виборців – не обов’язкове з огляду на економію бюджетних коштів.

Також вона зазначила, що є незрозумілим визначення меж округів.

Однак найбільш суперечливою є норма, яка дає можливість подвійного балотування одночасно як за списком, так і на мажоритарному окрузі.

«Це не конституційно, адже в 1998 році Конституційний Суд виніс рішення , що норма подвійного балотування не відповідає Конституції України. Побачимо, чи завтра знімуть цю норму», - зазначила експерт.

Експерти, які були присутні на обговоренні вважають, що ця норма надасть підстави визнання виборів такими, що суперечать Конституції України.

За словами Світлани Конончук , до суперечливих моментів нового закону про вибори належать й можливість виборця змінити місце голосування без зміни адреси для цього треба завчасно попередити орган державної реєстру і вказати місце де ви будете голосувати. Однак, експерти вбачають тут великий ризик в тому, що неможливо перевірити кількість місць, в які надішлють запити.

Окрім того, тепер виборча комісія зможе приймати рішення без кворуму.

«Навіть без більшості, головне, щоб рішення було прийняте», - додала експерт.

Також бюлетені та пакунки, в яких їх будуть перевозити, не передбачають захисту .

«Якщо ухвалять такий проект закону, то нема підстав говорити про відкритість та чесність конкурентної політичної боротьби. На жаль, сьогодні, у парламенті немає такої політичної сили, до якої можна апелювати з приводу цих несправедливих норм закону», – зазначила Світлана Коночук.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ