Ступінь прояву агресії до журналістів при виконанні ними професійних обов’язків зростає. Про це зазначають 56,6 % журналістів, які взяли участь в он-лайн опитуванні проведеному в липні-серпні з ініціативи Національної спілки журналістів України, повідомили в НСЖУ.
Так, відповідаючи на питання "На Вашу думку, яким чином змінився, за останні 3 роки ступінь прояву агресії до журналістів, при виконанні ними своїх професійних обов’язків?" на значне збільшення агресії вказали 26,3 % опитаних, а позицію "скоріше збільшився" позначили 30,3%.
Більшість журналістів у анкетах вказують, що проблеми агресії містяться не у поведінці самих журналістів, а виникають через зацікавленість певних кіл або груп. Натомість правоохоронні органи демонструють неспроможність до розслідування не тільки злочинів проти журналістів, а й загалом до протистояння хвилі злочинності в державі.
За словами голови НСЖУ Сергія Томіленка, результати опитування ще раз підтверджують, що безпека журналістів та безкарність за злочини проти них є назрілою проблемою у медіасередовищі. При цьому влада і правоохоронні органи демонструють байдуже ставлення до неї.
"Ми в НСЖУ вважаємо, що влада і правоохоронці мають публічно звітувати перед громадськістю за розслідування злочинів проти журналістів, адже відсутність справедливості, системна безкарність – це пряма відповідальність правоохоронців", – наголошує Сергій Томіленко.
Довідка.
Загалом, опитування охоплює питання ставлення журналістів до своєї професії, існування вільної журналістики та свободи слова, захисту журналістів, ставлення до можливостей НСЖУ. Аналіз даних
Дослідження проводилося методом он-лайн опитування за суцільною вибіркою членів НСЖУ та базами співробітників Укрінформ, Інтерфакс та ін. медійних інституцій. Протягом двох тижнів були опитані в он-лайн режимі члени НСЖУ різних років вступу. Для обробки були відібрані за допомогою комп’ютерної програми 120 анкет. Опитування проводилося анонімно.
Соціологічне дослідження відбулося в липні- серпні 2017р. за допомогою он-лайн платформи «Anketa.in.ua» за сприяння української маркетингової агенції “~ing]DIVISION” (www.ingdivision.ua ) та за науковим керівництвом доцента кафедри PR Національного університету «Києво-Могилянська Академія», соціолога мас-медіа Ольги Сусської.