Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Росія може призупинити експлуатацію вантажних вагонів українського виробництва

Серія інцидентів на залізних дорогах змусила владу РФ звернути увагу на якість вагонів. Першими санкції торкнуться українських вагонобудівників - зокрема, вже призупинено експлуатацію 25 тис. вагонів виробництва "Азовелектросталі". Крім того, РЖД вимагають законодавчо встановити відповідальність вагонобудівників за якість їхньої продукції.

Вчора в Амурській області зійшов з рейок поїзд, що перевозив нафту. Збиток від аварії оцінюється більш ніж в 80 млн руб. без урахування шкоди екології від розливу нафти. Причиною аварії названо заводський дефект вагона, виготовленого української "АзовЕлектроСталь" (м. Маріуполь).

Санкції послідували негайно: перший віце-президент РЖД Вадим Морозов повідомив учора про те, що залізнична монополія призупинить експлуатацію вагонів українського виробника до рішення федеральних органів. "Щоб, поки йде прийняття рішення федеральними органами, вони не накоїли більше біди", - пояснив Морозов, уточнивши, що мова йде більш ніж про 25 тис. вагонів українського виробництва.

Претензії до українських вагонобудівників є і у російських регуляторів. Як повідомили в прес-службі "Росжелдора", ФБУ "РС ФЖТ" ("Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті") ще 30 січня призупинило дію сертифікатів на виробництво бічних рам у "Азовелектросталі", а сьогодні планує це зробити щодо Крюковського вагонобудівного заводу . Підставою послужили частіші випадки катастроф і аварій вантажних поїздів, а також сходи з рейок рухомого складу через злами литих деталей візків вантажних вагонів.

Варто зазначити, що минулого тижня Ространснадзор вже видав припис РЖД з вимогою заборонити експлуатацію 43 інших вагонів, укомплектованих бічними рамами "Азовелектросталі" бракованої плавки.

У зв'язку зі збільшенням числа аварій з вини виробників вагонів Вадим Морозов запропонував розглянути ініціативу про обов'язкове страхування відповідальності власників рухомого складу і вагонобудівних підприємств за можливий збиток. Крім того, в офіційному повідомленні РЖД говориться, що торік держмонополія направила в Мінпромторг і Мінтранс листи з пропозицією "на законодавчому рівні підвищити відповідальність виробників за низьку якість вагонної продукції".

У Мінпромторзі про наміри розробляти будь-які пропозиції з цього приводу не повідомили. У підконтрольному Мінтрансу Ространснагляду повідомили, що 31 січня відбулася екстрена нарада з представниками заводів, ремонтних підприємств і власників рухомого складу. Результатом цього засідання став проект листа Ространснагляду, в якому регулятор нагадав вагонобудівникам про можливу кримінальну відповідальність за невиконання вимог щодо якості продукції.

Віце-президент некомерційного партнерства "Об'єднання вагонобудівників" Василь Варенов розповів, що організація не раз зверталася до профільних міністерств і відомств з проханням вжити жорстких заходів щодо українських виробників, що поставляють неякісний рухомий залізничний склад до Росії. "Жорсткий контроль якості самими виробниками, центром технічного аудиту РЖД і російськими стандартами застосовується тільки відносно російських виробників, але ніяк не впливає на іноземних", - підкреслив він. На думку Василя Варенова, єдине вірне рішення проблеми - тимчасова заборона на ввезення української продукції до Росії. "Російський ринок - це конкурентне середовище, тому введення мораторію жодним чином не вплине на ціни на вагони усередині країни", - упевнений він.

Іншої точки зору дотримується гендиректор "Сибур-Транс" Максим Зінченко, на думку якого, заборона на експлуатацію українських вагонів може спровокувати нестачу рухомого складу. Як перевізник небезпечних вантажів, "Сибур-Транс" може зіткнутися з серйозними труднощами щодо поставок сировини та вивезення нафтохімічної продукції, говорить він.

Згідно зі статистикою РЖД, в 2011 р. держмонополією було зафіксовано два крахи і дві аварії вантажних поїздів, 16 сходів з рейок рухомого складу, а в січні 2012 р. відбулося вже сім випадків зламу бічних рам з-за низької якості литва.

Зазначимо, згідно з даними, які наводить російський діловий журнал російських залізниць "РЗ-партнер", поставки на експорт українських вантажних залізничних вагонів за 8 місяців 2011 р. зросли на 25,3% в порівнянні з аналогічним періодом 2010-го - до 29,225 тис. од. Основними одержувачами виступили Росія (понад 85% поставок) і Казахстан (11%). Крім того, українські вагони отримали Білорусь, Азербайджан, Естонія, Латвія, Литва. Поставки вагонів в Російську Федерацію зросли на 31%, до 26,031 тис. од.

РБК-Україна

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ