Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Сех: Підписання угоди з Shell в Давосі – фарс і показуха

"Підписання угоди про розподіл продукції українською стороною з корпорацією "Шелл" у Давосі нічим іншим, як фарсом та показухою не назвеш. Це підписання спеціально готували для Давосу, куди мав намір приїхати український президент, щоб відвернути увагу громадськості від теми репресій проти опозиціонерів та фальсифікацій на виборах в Україні". Про це заявила народний депутат України від ВО "Свобода", голова комітету з питаньекологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Ірина Сех, повідомляє прес-служба партії.

"Виникає питання: угода про розподіл продукції на Юзівській площі - двостороння чи тристороння? Згідно зі ст. 5 Закону України "Про угоди про розподіл продукції", сторонами угоди про розподіл продукції виступають інвестор (інвестори) і держава в особі Кабінету Міністрів України. У офіційних джерелах йдеться про підписану угоду між корпорацією "Шелл" та ТОВ "Надра Юзівська". Тоді чому угоду підписував Едуард Ставицький - невже він очолює ТОВ "Надра Юзівська"? – зазначає Ірина Сех.

За словами народного депутата, погодження проекту угоди про розподіл продукції на Юзівській площі відбувалося в авральному порядку. За два дні, 16 та 17 січня 2013 року, дві обласні ради - Харківська та Донецька погодили проект угоди, текст якої мав би становити до 400 сторінок.

"Як можна за такий короткий час вивчити документ? – наголошує депутат. - Схоже на те, що підписали лише шапку, а зміст документу наповнюватимуть пізніше. Про моє припущення може свідчити хоча б те, що уряд своїм рішенням не лише уповноважив міністра енергетики Едуарда Ставицького підписати угоду, але й дозволив йому "вносити в разі потреби до її проекту зміни, що не мають принципового характеру"!

У зв’язку з тим, що текст угоди приховано від громадськості, виникає ще одне питання, а чи згідно зі ст. 11 Закону України "Про розподіл продукції" проект угоди, схвалений Донецькою та Харківською обласними радами, а згодом погоджений Кабінетом Міністрів, пройшов обов’язкову державну експертизу з фінансових, правових, природоохоронних та інших питань?

Як мені видається, такої експертизи не було. Питання про екологічні ризики виробництва сланцевого газу на Олеській та Юзівській площах давно дискутується у наукових колах. Від експертів, правників та екологів я не чула позитивних висновків у цьому питанні.

Виробництво сланцевого газу було неодноразовим предметом дискусії і в стінах Львівської обласної ради. Депутатський корпус неодноразово звертався до Міністерства екології і природних ресурсів, але так і не отримав жодного природоохоронного висновку щодо безпеки виробництва сланцевого газу. Якщо ж така експертиза проведена, то ми би хотіли почути прізвища тих героїв, які своїм розчерком пера поставили під загрозу довкілля та здоров`я українців".

Ірина Сех зазначає, що експерти з екологічного права (група IRG) на замовлення Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) у 2012 році підготували аналітичну доповідь «Сланцевий газ: Екологічна і нормативно-правова оцінка» стосовно видобування сланцевого газу в Україні. У цьому звіті зазначається, що фахівці-екологи та регулятори стурбовані та скептично ставляться до здатності виробляти сланцевий газ в Україні в порядку, який відповідає збереженню або поліпшенню якості довкілля.

Експерти з групи IRG вивчили вичерпний перелік можливих несприятливих впливів на землю, повітря, воду, види, що перебувають під загрозою зникнення і природоохоронні території. "Чи враховано пропозиції та висновки закордонних фахівців у галузі екології під час підготовки угоди про розподіл продукції на Юзівській площі – не відомо", - зазначає депутат.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ