Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Сех розбомбила державний бюджет

«Упродовж 20 років Незалежності і Україна, і Львівщина постійно переживали серйозні труднощі в економіці та соціальній сфері. Бюджет жодного року не можна було назвати легким і досконалим. Але з впевненістю можна стверджувати, що такого цинічного бюджету, як у цьому році, ні держава, ні область, ще не мала». Про це заявила 5 січня на сесії Львівської обласної ради голова фракції ВО «Свобода» Ірина Сех під час обговорення проекту обласного бюджету на 2012 рік. Повідомила прес-служба Львівської обласної організації ВО «Свобода».

Депутат зазначила:

«Напевне, ні представники засобів масової інформації, ні громада, і, навіть, виконавча влада, не пам’ятають, щоб бюджетний процес на Львівщині відбувався так жваво. Всі добре бачать, як обласна рада, постійні комісії та депутати беруть участь в обговоренні питань обласного бюджету та безпосередньому його формуванні.

Чи є на то причини? Звичайно, є. І це не лише майбутні вибори до парламенту. Найперше - це тотальний наступ антиукраїнських сил в країні у усіх сферах.

Протягом усіх 20 років Незалежності і Україна, і Львівщина постійно переживали серйозні труднощі в економіці та соціальній сфері. Бюджет жодного року не можна було назвати легким і досконалим. Але з впевненістю можна стверджувати, що такого цинічного бюджету, як у цьому році, ні держава, ні область, ще не мала.

Почнемо з того, що стало причиною того, що ми отримали такий проект обласного бюджету, який нам «презентувала» обласна державна адміністрація: почнемо з Державного бюджету України, який інакше як «бюджет перетворення України на поліцейську державу», або «Бюджет обслуговування бандитських кланів» назвати не можна.

Нагадаю, що вперше за багато років влада пішла на зменшення фінансового ресурсу на медицину. Якщо у 2011 році обсяг цих видатків становив 7,55 млрд. грн., то при розгляді проекту бюджету їх зменшили до 7,07 млрд. грн. (на 6,4 відсотка), а при остаточному ухваленні – до 5,2 млрд. грн, або на 44 відсотка! Зменшено видатки Пенсійного фонду, звужено пільги та соціальні гарантії окремим категоріям громадян. А на всю соціально культурну сферу (освіта, медицина, культура) виділено всього трохи більше 30 млрд грн. Для порівняння – така ж сума виділена тільки на погашення відсотків по державному боргу. Якщо б не гасити відсотки по тих боргах, які створила теперішня і попередня влада, можна б було вдвічі збільшити фінансування всіє соціально-культурної сфери!

Натомість, повним ходом йде зростання «потрібних» для уряду, Верховної Ради та Президента видатків. Якщо на фінансову підтримку санаторно-курортних закладів для відпочинку народних депутатів і урядовців торік було передбачено 208,3 млн. грн., то у 2012-му «слуги народу» відпочинуть вже на 354 млн.  Для порівняння, разом на оздоровлення ветеранів війни, інвалідів і жертв нацистських переслідувань буде виділено втричі менше – 107 млн. грн.

А що ж робиться в соціальній сфери на рівні області? Якщо відкриємо пояснювальну записку до проекту обласного бюджету, то побачимо, що витрати на медикаменти в медичних установах на одне «ліжкомісце» становлять 15,3 гривні, на харчування – 9,1 гривня. Давайте порівняємо це з видатками за медичне обслуговування депутатів Верховної ради України – 786,7 тис грн на одного депутата на рік. Давайте пропонувати забрати ті 354 млн. грн. з депутатів і спрямувати їх на медицину на базовий рівень!

Аналогічна ситуація з видатками на харчування в закладах соціального захисту. На харчування одного підопічного в будинках-інтернатах планується передбачити видатки з розрахунку 26,6 грн на день. Хочу запропонувати розробникам державного бюджету на 2012 рік – Азарову, Тігіпку, Ярошенку відмовитися від зарплати та інших своїх доходів та спробувати прохарчуватися на 26 гривень в день!

Зростають видатки на міністерства та відомства, які вже давно перетворилися на каральні органи: Генеральна прокуратура, Міністерство внутрішніх справ, Служба безпеки України отримають у 2012 році відповідно 2,5 млрд. грн., 14,4 млрд. грн. та 3,2 млрд. грн. Всього – 20,2 млрд. грн. Натомість, при затвердженні державного бюджету додатково на 1 млрд грн зменшені видатки на оборону, і в цьому році вони 16,4 млрд. грн, ще майже на 4 мільярди менше, ніж на внутрішні поліцейські органи.

Але найбільше вражає збільшення фінансового ресурсу держави на утримання судової системи: з 3,1 млрд. грн. у 2011 році до 4,9 млрд. грн. у 2012, або більш ніж у півтора раза! При цьому при доопрацюванні Закону ці видатки ще додатково збільшили на 335,6 млрд. грн. (очевидно йдеться про млн грн, - ред.). Виявляється, в бюджеті передбачили підвищення заробітної плати суддям. Так, звичайний суддя у 2012 році буде отримувати 13,2 тис. грн., суддя апеляційного суду – 16 тис. грн. Дуже дивно виглядає на фоні запропонованого розміру мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, які нижче у 15 разів від зарплати суддів.

Більш ніж в півтора раза (2011 рік – 804,3 млн. грн., 2012 рік – 1149,3 млн. грн.) зросте фінансування Державного комітету з питань телебачення і радіомовлення. Таким чином, правляча лжееліта підготувала надійний трамплін для початку передвиборчої агітації найефективнішим для неї способом – задурюванням українців через засоби масової інформації. Варто лише нагадати про прізвища керівників Національної телекомпанії – Бенкендорф і Арфуш, щоб стало зрозуміло, що окупація українського інформаційного простору триває.

Нагадаю, що минулого року, очевидно що за вказівкою з Києва, у громади Львівщини відібрали єдиний засіб висвітлення діяльності представницької влади на Львівщини –«Львів-ТБ», незаконно позбавивши його ліцензії. На сьогодні Львівська обласна рада – один з небагатьох в країні органів місцевого самоврядування обласного рівня, який не має свого телебачення та друкованого засобу масової інформації. І замість того, щоб надати підтримку громаді Львівщині у питаннях інформаційної безпеки, Львівська облдержадміністрація своїм проектом обласного бюджету взагалі пропонувала скасувати всі видатки обласного бюджету на підтримку телебачення та інформаційного простору.

Не змінилися у кращій бік і принципи формування місцевих бюджетів, хоча ще при складанні проекту Держбюджету на 2012 рік Кабінетом Міністрів України декларувалося відновлення і зміцненняінституту місцевого самоврядування, як найважливішої підвалини демократії, та забезпечення його реальної матеріально-фінансової забезпеченості.

У своєму проекті бюджету обласна державна адміністрації не передбачила кошти на програми підтримки місцевого самоврядування: Програму обласного конкурсу мікпропроектів місцевого розвитку, на ремонт приміщень народних домів, на співфінансування Програми ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду». Хоча зазначене питання обговорювалося і на нарадах у керівництва обласної ради за участю представників обласної державної адміністрації, і під час пленарних засідань Львівської обласної ради. Крім того, і Львівська обласна рада, і Львівська облдержадміністрації взяли на себе певні фінансові зобов’язання, коли підписувати угоду з проектом ООН.

Але найбільше депутатів вразив той цинізм обласної державної адміністрації, коли проектом бюджету вона запропонувала у 2,5 раза скоротити апарат обласної ради та вдвічі зменшити видатки на матеріальні допомоги малозабезпеченим громадянам. По суті це був виклик нам з вами, природа якого і досі є не до кінця зрозумілою: хотіли створити прецедент для торгів з обласної радою,або хотіли вислужитися перед своїми босами на Банковій? Ми аналізувати бюджети інших областей і спілкувалися з керівниками органів місцевого самоврядування інших областей. Хочу констатувати, що в інших областях України, у тому числі центральних і східних, обласні державні адміністрації не ставили таких цинічних вимог перед обласними радами. Вимагаю окремих пояснень від керівництва обласної державної адміністрації щодо цього питання!

Багато питань у депутатів викликали так звані «видатки бюджету розвитку» у сумі 47 млн грн, відображені у додатку 7 до проекту бюджету. Передусім, це видатки на капітальні ремонти в установах бюджетної сфери, які закладаються в кошторисах бюджетних установ. Сума дійсно є великою, тому депутати практично на всіх комісіях порушували питання участі депутатського корпусу у розподілі цих видатків пооб'єктно, що знайшло відображення у протоколах відповідних постійних комісій, як окремий пункт у рішенні обласної ради про бюджет.

Але, отримавши щойно новий варіант проекту бюджету, я не побачила в текстовій частини рішення про обласний бюджету цього пункту. Вимагаю від керівництва Львівської обласної державної адміністрації відповідних пояснень.

Отже, ми маємо приклад спланованого, системного, масштабного знищення народовладдя на Львівщині і в цілому в Україні:

на першому етапі - кадрове знищення місцевого самоврядування,

на другому етапі – інформаційне знищення,

на третьому етапі – матеріальне і фінансове знищення місцевого самоврядування.

Депутати Львівської обласної ради, які постійно перебувають в авангарді боротьби проти наступу на права місцевого самоврядування та активно відстоюють свою послідовну позицію, взяли найактивнішу участь у формуванні показників обласного бюджету і вчора на засіданні постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та комунальної власності фактично запропонували альтернативу тому антилюдському бюджету, що подала нам обласна державна адміністрація».

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ