Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Сільські та райради зможуть об'єднуватися та самостійно формувати мережу опорних шкіл

Місцева влада сіл, селищ, районів та об'єднаних територіальних громад в межах одного або кількох регіонів зможе об'єднуватися для створення освітніх округів. До них мають увійти опорні школи, заклади позашкільної освіти, культури та спорту.

Це визначено Положенням про освітній округ та опорний заклад, яке було затверджено сьогодні, 19 червня 2019 року, під час засідання Кабміну.

“У документі ми приділили велику увагу питанню опорних шкіл - виписали процедуру конкурсу на отримання такого статусу, мінімальну кількість учнів, структуру навчального процесу. Наразі, за оперативними даними, в Україні налічується 785 опорних шкіл та 1272 їхніх філій. Можливість для утворення освітніх округів має стимулювати владу на місцях уважніше ставитися до мережі освітніх закладів та ефективно витрачати кошти на їх утримання”, - зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

За новим Положення кількість учнів в опорних школах має складати не менш як 200 осіб. Тобто у заклад, до якого вкладатимуть ресурси з кількох регіональних та державного бюджету, має охоплювати якісною освітою якнайбільше дітей.

До складу освітнього округу, зокрема, можуть входити інклюзивно-ресурсні центри та міжшкільні ресурсні центри. Для того, щоб розмежувати повноваження засновників закладів, які діятимуть в межах округу, місцеві ради мають заключити договір (угоду) про спільну діяльність. У ньому зазначатимуться відповідальні за організацію освітнього процесу, підвезення до опорних шкіл, забезпечення навчальним обладнанням тощо.

Передбачається, що облаштування опорної школи має відбуватися за принципами Нового освітнього простору, відповідні методичні рекомендації вже затверджені Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства. Однак під час конкурсу, засновники мають враховувати фактичну матеріально-технічну базу закладу, можливості для навчання дітей з особливими освітніми потребами, енергоефективність будівлі тощо.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ