Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Сьогодні Рада ухвалила закони про НБУ та фінансові операції

Верховна Рада схвалила за основу зміни до ЗУ “Про валюту і валютні операції”, проєкт закону “Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань діяльності Національного банку України” та законопроєкт "Про внесення змін до статті 14 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".
Засідання Верховної Ради України, фото ілюстративне

Про це стало відомо в ході засідання ВРУ.

Прийнято за основу проект Закону “Про внесення зміни до статті 11 Закону України „Про валюту і валютні операції“ щодо виконання банками функцій агентів валютного нагляду” (5851). Законопроектом пропонується встановити для банків обов’язок обмінюватись інформацією про належність рахунків їх клієнтів до банківських рахунків, відкритих нерезидентам, з метою здійснення валютного нагляду за валютними операціями, що здійснюються їх клієнтами через ці банки.

Водночас пропонується визначити, що порядок ведення та використання банками записів реєстру рахунків інформаційної системи, що забезпечує збирання, накопичення, зберігання, доступ та використання банками інформації про належність рахунків до банківських рахунків, відкритих нерезидентам, встановлюється Національним банком України.

Також прийнято за основу проект Закону “Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань діяльності Національного банку України” (№ 5850).

Законопроектом передбачається внести зміни до Закону України “Про Національний банк України” в частині:

1) унормування питань внутрішнього урядування в Національному банку України, а саме:

доповнити перелік кваліфікаційних вимог до осіб, які призначаються на посади членів Ради Національного банку України, Голови Національного банку України та його заступників, встановити перелік обмежень та доповнити перелік підстав для звільнення з посади таких осіб;
уточнити окремі норми щодо повноважень Ради Національного банку України тощо;
2) управління золотовалютним резервом щодо:

уточнення інструментарію Національного банку України для більш ефективного управління золотовалютним резервом;
кола контрагентів, з якими можна буде проводити операції з золотовалютним резервом;
уніфікації у тексті Закону використання терміну “золотовалютний резерв”;
3) взаємодії Національного банку України з Кабінетом Міністрів України щодо періодичності та строків подання Національним банком України інформації;

4) удосконалення окремих положень щодо питань діяльності Національного банку України.

Також за основу прийнято проект Закону “Про внесення зміни до статті 33 Бюджетного кодексу України щодо уточнення інформації, яка подається Національним банком України для складання Бюджетної декларації”. Законопроектом пропонується встановити, що “Національний банк щороку, до 1 березня, надає Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України інформацію, необхідну для складання Бюджетної декларації, про орієнтовний прогноз частини прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету”. Наразі надаються прогнозні монетарні показники і показники валютно-курсової політики на середньостроковий період, у тому числі, обмінний курс гривні у середньому за рік та на кінець року, а також орієнтовна та уточнена інформація про розрахунок частини прогнозованого прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету, на середньостроковий період.

У законопроєкті 5559 "Про внесення змін до статті 14 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" передбачено, що вимоги фінансового моніторингу не поширюються на переказ коштів готівкою Україною у сумі, які не перевищує 5 000 гривень. Раніше такому контролю не підлягали суми до 4999 гривень включно.

Якщо ж сума була більшою, то операція підлягала фінансовому моніторингу, що призводило до незручностей для користувачів платіжними терміналами, бо не мали точної суми та, відповідно, були змушені ідентифікувати себе для банку.

А банкам треба було передбачати нові сервіси програмного обслуговування для переказу здачі в розмірі 1 гривні з метою дотримання встановлених вимог фінансового моніторингу.

"Ухвалення та реалізація проєкту Закону дозволить вдосконалити правове регулювання фінансового моніторингу в частині не застосування заходів фінансового моніторингу до переказу коштів готівкою в межах України у сумі, що не перевищує 5 тисяч гривень та створить зручніші умови як для відправників відповідних готівкових переказів так і банківських та фінансових установ, що їх технологічно забезпечують", - йдеться у пояснювальній записці.

Ухвалений закон набирає чинності від дня, наступного за днем його опублікування.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ