Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Споживче кредитування по-новому: НБУ затвердив нові вимоги

Нацбанк України змінив правила видачі споживчих кредитів небанківськими фінансовими установами. Тепер учасники ринку, котрі пропонують споживчі кредити, повинні надавати клієнтам вичерпну інформацію стосовно ключових умов договору та повної вартості такої позики. Аналогічні правила раніше вже були введені і для банків, які працюють у сфері споживчого кредитування.

Ключові зміни та терміни виконання нових вимог

Представники регулятора відзначили, що нові вимоги стосуються інформації, яка відображається на офіційних веб-сайтах кредиторів та в рекламі. Всі важливі аспекти стосовно пропонованих продуктів мікрокредитних організацій повинні бути доступні для всіх потенційних позичальників і представлені в уніфікованому форматі.

Вимоги стосуються усіх небанківських фінустанов, котрі мають дозвіл на видачу споживчих кредитів. На думку експертів сервісу TKCredit, на якому зібрано рейтинги та умови роботи українських МФО, такі зміни дадуть позичальникам повну інформацію і можливість вибрати найвигіднішу для себе пропозицію.

НБУ встановив певні терміни, протягом яких небанки повинні внести відповідні зміни:

  • 3 місяці, щоб додати визначену регулятором інформацію на веб-сайт в єдиному уніфікованому форматі. Позичальник повинен отримати можливість завантажити документ з вичерпною інформацією стосовно повної вартості кредиту, строків, штрафних санкцій в разі порушення умов договору;

  • 6 місяців, щоб розробити та додати на сайт калькулятори для розрахунку витрат по кредиту.

Зараз умови роботи українських МФО, таких як Alexcredit, Ccloan та інших носять здебільшого узагальнюючий характер з вказуванням діапазону сум, процентних ставок, строків. Однак вже за 6 місяців потенційний клієнт повинен мати змогу точно розраховувати вартість позики в залежності від обраних ним умов кредитування.

НБУ визначив чіткий перелік мінімальних даних, які повинні з’явитись на сайтах фінансових установ в найближчі три місяці. А саме:

  • загальна вартість позики, включаючи усі комісії та платежі (комісію третіх осіб, платежів за супутні послуги);

  • реальний річний процент;

  • строки кредитування;

  • доступні суми кредиту;

  • умови дострокового погашення;

  • штрафи у разі порушення умов договору.

Що стосується реклами, то Нацбанк заборонив вказувати лише привабливі мінімальні процентні ставки. Тепер МФО, рекламуючи послуги споживчого кредитування, повинні зазначати реальну процентну ставку, максимальну суму та терміни, на яку може бути видана позика. Не стосуються нові правила іміджевої реклами, в якій не зазначаються конкретні умови кредитування.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ