В Україні визначилися з шістьма першими платними автобанами, одна із яких пролягатиме зокрема через Волинь.
Про це пише Сьогодні.
У Мінінфраструктури вже навіть визначилися з першими 6 трасами, які планують віддати інвестору. Це будуть: Харків-Дніпро-Запоріжжя, траса з Борисполя до Полтави, Херсон-Миколаїв. Зі столиці можна буде доїхати до Рівного через Житомир, Ягодин-Ковель-Луцьк і Дніпро-Кривий Ріг-Миколаїв.
Ці шість доріг обрали тому, що вони найважливіші. Вони сполучають Україну з іншими країнами. З Європою, з Азією і саме по них ми маємо найбільший трафік.
Під них уже розробили спеціальні дорожні знаки і незабаром водії побачать їх на шляхах.
77 гривень за 100 кілометрів — саме стільки коштуватиме користування платними дорогами в Україні.
Будівництво автобанів коштує дорого. В середньому вартість стартує від 250 мільйонів доларів. Тому й залучають приватних інвесторів. Вони отримують від держави ділянку і роблять трасу власним коштом. Окупиться така інвестиція через 20 років. До того ж приватникам дають контролювати всю інфраструктуру в межах дороги: АЗС, ресторани, готелі.
Платна дорога – означає якісна. У країнах Європі вартість проїзду становить:
Польща – $3 за 100 км;
Франція – $10;
Португалія – $1,5.
Це ціна для легковиків, фури платять більше. Щоб така дорога з’явилася має бути: мінімум 3 смуги в обидва напрямки і якісне покриття. З плюсів: – на цих дорогах немає світлофорів, перехресть, вони не проходять через населені пункти, тож їхати можна 130 кілометрів на годину.
Наразі в Україні таким стандартам відповідає лише одна магістраль – Київ-аеропорт «Бориспіль». Вона завдовжки – 22,5 км, тут три смуги в кожному напрямку.