Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Транспортний колапс у Львові очікується 30 червня

Львівська міська рада «загралася» в конкурс перевізників на міські автобусні маршрути – пропозиції громадськості не враховані, умови оголошеного конкурсу прийняті з грубими порушеннями. Тим часом дія тимчасових угод з перевізниками завершується 30 червня цього року. Львову загрожує транспортна блокада, повідомив Львівський портал, посилаючись на громадських активістів.

Серед претендентів на обслуговування міських маршрутів – чотири перевізники: комунальне підприємство «АТП-1», перевізники «Фіакр-Львів», «Міра і К», «АТП-14630» (угоди з перевізником «Успіх БМ» закінчується в кінці цього року).  На сьогодні результати конкурсу, проведеного у кінці квітня, та угоди, укладені з двома перевізниками – «Міра і К» та «АТП-14630», підлягають скасуванню. Адже підприємство «Фіакр-Львів» подало до суду з приводу численних порушень, допущених управлінням транспорту і зв’язку ЛМР, і кілька засідань вже відбулося.

Крім того, за позовом підприємства «Матеріал-Сервіс», Дніпропетровський окружний адміністративний суд ухвалив рішення про заборону управлінню транспорту та зв’язку ЛМР проводити конкурс перевізників на міські автобусні маршрути, оголошувати новий конкурс перевізників без дотримання вимог закону про автомобільний транспорт, а також продовжувати дію чинних та укладати нові договори з перевізниками чи вносити зміни в існуючі. Адже управління транспорту та зв’язку ЛМР допустило низку грубих порушень, зокрема в умовах конкурсу не було дотримано принципу рівності учасників конкурсу під час формування лотів. Управління транспорту поділило маршрути на великі лоти, а це означає, що перевізників з меншою кількістю транспорту позбавили жодних шансів виграти конкурс. Тобто управління транспорту в оголошенні в газеті «Львівська Пошта» № 1 (1911) визначило такий перелік об'єктів конкурсу (лотів): об’єкт № 1 - включає в себе 21 маршрут;  об’єкт № 2 – включає 10 маршрутів;  об’єкт № 3 – 5 маршрутів;  об’єкт № 4 – включає 10 маршрутів. Відповідно, такі лоти потребують більше сотні автобусів! Про упередженість управління транспорту і конкурсної комісії свідчить і той факт, що підприємство «Міра і К» попри недостатню кількість автобусів, виграло конкурс та отримало лот №2.

Серед порушень і те, що управління транспорту створило привілейоване становище для одного перевізника. Хоча об'єкт конкурсу може містити як один, так і кілька маршрутів (відповідно до ЗУ «Про автомобільний транспорт»), організатор конкурсу  сформував саме такі лоти, які вигідні перш за все для одного перевізника –комунального АТП-1. Відтак очевидно, що об'єкт конкурсу № 1 створено спеціально під комунальне АТП- 1. Бо  для обслуговування стількох маршрутів (аж 21), необхідно мати в наявності одразу 256 автобусів та додатково 26 резервних. Таку кількість автобусів має тільки ЛКАП №1, яке буквально напередодні конкурсу цей транспорт почало закуповувати. Крім того, АТП-1 зацікавилася військова прокуратура, адже для підприємства здійснювали «фейкову» закупівлю автобусів за кошт міського бюджету.

Також управління транспорту затвердило рух автобусів лише у режимі «маршрутне таксі».  А це означає, що у водіїв не буде жодних графіків руху на кожній зупинці. Натомість законодавство прямо забороняє перевезення пасажирів автобусами І класу в режимі «маршрутного таксі». Для безпеки та комфорту пасажирів і забезпечення належних умов поїздки автобуси І класу можуть використовуватись тільки в «звичайному режимі» руху з дотриманням усіх зупинок, передбачених розкладом руху (задекларовано ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт»).

Зважаючи на перераховані порушення та ухвалу Дніпропетровського суду, на сьогодні угоди, укладені ЛМР з перевізниками «Міра і К» та АТП-14630 під сумнівом. Тим часом перевізники працюють згідно тимчасових угод, дія яких завершується в кінці червня. Львівська міська рада має можливість внести зміни до рішення виконкому та змінити термін дії додаткових угод з перевізниками.

Львівський портал

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ