Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Cуспільство

Ціни на пальне повзуть вгору: межа наприкінці січня – 8 грн/л

Серед причин зростання цін на пальне, окрім традиційної відповідності тенденціям світового ринку, експерти називають і низку суб'єктивних чинників. Але упевнені, що до кінця січня рівня у 8 грн/л так і не буде досягнуто. Повідомляє finance.ua.

 

Напередодні виборів ціни на пальне відновили зростання. Так, з 11-16 січня в два етапи роздрібні ціни на нафтопродукти підвищилися в середньому на 70-80 коп./л, спантеличивши вітчизняних автомобілістів, які не звикли до таких стрибків в період традиційного мертвого сезону. Так, в брендових мережах бензин А-95 став продаватися вже по 7,80 грн/л, а дизпаливо по 6,-70-6,80 грн/л. Експерти таке дорожчання пояснюють зіткненням низки об'єктивних і суб'єктивних причин. По-перше, динамікою світового нафторинку, який неабияк лихоманило останній місяць, - з середини грудня до середини січня. "За цей період барель нафти подорожчав на світових біржах з $70 до $80, на деяких торговельних майданчиках здолавши навіть цей рубіж.

 

Відповідно, бензини і дизпаливо подорожчали в середньому на $100/т",- зазначає голова "Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн. За підрахунками аналітиків групи, для українського ринку це означає об'єктивне дорожчання бензину А-95 на 73 коп./л, а дизельного палива на 80 коп./л. Нагадаємо, що до підвищення ці нафтопродукти продавалися на роздріб в середньому по 7 і 6,60 грн/л відповідно.

 

Однак за останній рік вітчизняний ринок відвикав дзеркально реагувати на світові тенденції, стримуваний демпінговою політикою групи "Приват", в результаті якої на автозаправках групи паливо продається на 40-50 коп./л дешевше, ніж у інших конкурентів. Проте сила цього суб'єктивного чинника, приємного гаманцю українських автоаматорів, але не настільки приємна для самих торговців бензином, стала слабшати.

 

Причиною стали фатальні для приватівського демпінгу дві постанови Кабміну, прийняті на його засіданні в кінці грудня (див. "i" від 23 грудня 2009 р.). Першу з них, яка прив'язала ціну продажу українській нафти до світового ринку, вже зареєстровано в Мін'юсті і вона набула чинності - на найближчому аукціоні стартова вартість сировини встановлена на рівні 4150 грн/л (еквівалентно $71/бар. без ПДВ). "Всі розуміють, що аукціон, швидше за все, буде зірваний і нафта буде відправлена на зберігання до Кременчука, який її і викупить потім за розрахунковою ціною", - міркує один з учасників ринку, який побажав не називати себе.

 

Тому оператори ринку, передбачаючи, що, принаймні, одне з джерел "Привата", що забезпечує йому резерви для демпінгу, буде перекрите, розраховують, що йому стане все важче підтримувати ціновий розрив. Зважаючи на що сміливіше, ніж до цього, АЗС йдуть на підвищення вартості літра палива. І хоча доля другої урядової постанови про відміну КБ доки не відома (за даними "i", документ ще не підписаний прем'єр-міністром Юлією Тимошенко), експерти ринку прогнозують, що одне лише дорожчання української сировини незабаром підштовхне вгору ціни на пальне в групі "Приват". Особливо на тлі того, що і випуск КБ цього місяця зменшився майже в два рази - з початку місяця з КНПЗ відвантажено лише 11 тис. т продукту.

 

Тим не менше ціни на бензин до кінця січня, при поточній ситуації на світовому нафторинку, навряд чи продовжуватимуть зростати, вважають експерти. Навіть якщо котирування на зовнішньому ринку знову поповзуть вгору, нафтотрейдери намагатимуться не перетнути психологічну цінову відмітку в 8 грн/л за 95 бензин, щоб не привертати до себе зайву увагу уряду в розпал виборів

 

news.finance.ua 

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ