Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура

У Львівській філармонії романси Сергія Рахманінова

4 квітня о 19.00 Львівська філармонія запрошує на вечір рахманіновського романсу у виконанні віртуозів – соліста Львівської філармонії, піаніста Сергія Григоренка та соліста Львівськоїопери, баритонаПетра Радейка. Про це повідомила прес-служба Львівської філармонії.

У програмі вечора: «Она, как полдень, хороша»; «Дитя! Как цветок, ты прекрасна…»; «В молчаньи ночи тайной…; «Тебя так любят все…»; «Я был у ней…»; «О нет, молю, не уходи!..»; «Ночь печальна…»; «Как мне больно»; «Пора!»; «Все отнял у меня…»; «Христос Воскрес!..»; «Приходит все…»; «Здесь хорошо»; «Давно ль, мой друг»; «Вчера мы встретились»; Прелюдіяре мажор; Музичниймомент мі мінор.

Творчість Сергія Рахманінова приймаланайрізноманітніші форми – геніальний піаніст, видатний композитор, талановитий диригент. Окрема ніша у творчості Рахманінова, як композитора, це його романси.

Романси Сергія Рахманінова за своєю популярністю нерідко конкурують з його фортепіанними творами. Він написав їх близько вісімдесяти. Більшість з них було створено на вірші російських поетів ІІ половини XIX - початку XX ст., і кілька на тексти поетів І половини XIX ст. – О. Пушкіна, О. Кольцова та Т. Шевченка. Композиторпо-особливому працював з поетичним матеріалом, він «прочитував» вірші несподівано по-новому і в музичному перевтіленні надавав їм глибшого змісту. Романс трактувався здебільшого як царина ліричного почуття і настрою.

Ще однією характерною особливістю рахманіновських романсів є те, що вони створювались паралельно з фортепіанними творами – і цей паралельний процес породив незнану до того масштабність вокальної мініатюри, перетворюючи її на відкритий яскравий вислів.Ця риса романсу, безумовно, полягала в особливості фортепіанної фактури,фактури складної й різноманітної, на рівні віртуозної майстерності фортепіанних творів Рахманінова. Рахманінов насичує романсипсихологічно багатозначною музикою, однак і не позбавляє різнобарвної лірико-пейзажної палітри. Пейзажний елемент то зливається з психологічним, то різко йому контрастує. Інколи вони виливаються акварельно-тихими медитативними настроями, а інколи вибухають бурхливими пристрастями, насиченістю барв та гострим драматизмом. Без сумніву, це значний пласт творчості видатного композитора російськоїй світової класичної музики.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ