Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

У Львівській ОДА проаналізували регуляторний вплив розпорядження голови ОДА “Про внесення змін і доповнень до розпорядження голови ОДА 22 лютого 2002 року №156” на цінову ситуацію на ринку реалізації лікарських засобів і виробів медичного призначення

Відповідно до повноважень, наданих постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року №1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" (із змінами та доповненнями) прийнято розпорядження голови облдержадміністрації від 22 лютого 2002 року №156 ”Про граничні торговельні надбавки (націнки) на лікарські засоби і вироби медичного призначення”.
Вказаним розпорядженням встановлено граничні торговельні надбавки (націнки) на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які зазначені в Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню, що реалізуються населенню через аптечну мережу, - на рівні не вище ніж 35 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості), а на ті, що придбаваються державними та комунальними закладами охорони здоров’я за бюджетні кошти, - на рівні не вище ніж 10 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості).
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2006 року №660 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996р. №1548" внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996р. №1548, а саме, при формуванні роздрібних цін передбачається застосування граничних рівнів торговельних надбавок до оптової ціни виробника (митної вартості) з обов’язковим урахуванням знижок.
Враховуючи вищенаведене, необхідно внести аналогічні зміни до діючого розпорядження голови облдержадміністрації від 22 лютого 2002 року №156 ”Про граничні торговельні надбавки (націнки) на лікарські засоби і вироби медичного призначення”.
Визначення цілей регулювання
Метою розроблення проекту розпорядження голови облдержадміністрації є приведення діючого розпорядження від 22 лютого 2002 року №156 ”Про граничні торговельні надбавки (націнки) на лікарські засоби і вироби медичного призначення” у відповідність до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2006 року №660 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року №1548" та забезпечення соціальних гарантій для низькооплачуваних і малозабезпечених громадян.
Застосування граничних торговельних надбавок до оптової ціни виробника (митної вартості) з врахуванням знижок, що пропонується розпорядженням голови облдержадміністрації, дозволить забезпечити здійснення реалізації лікарських засобів і виробів медичного призначення за цінами нижчими від діючих.
Крім цього, дозволить підприємствам здійснювати господарську діяльність в межах діючого законодавства.
Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
Принципи та способи досягнення цілей регулювання:
• внесення змін і доповнень до п.1 діючого розпорядження голови облдержадміністрації від 22 лютого 2002 року №156 ”Про граничні торговельні надбавки (націнки) на лікарські засоби і вироби медичного призначення” відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2006 року №660 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року №1548";
• дане розпорядження підлягає державній реєстрації та оприлюдненню в друкованому органі масової інформації і лише після цього набере чинності;
• ступінь ефективності даного регуляторного акта буде оцінюватись за результатами відстеження діяльності суб’єктів господарювання, пов’язаної з реалізацією лікарських засобів і виробів медичного призначення.
Альтернатива запропонованому регуляторному акту
Збереження діючого розпорядження голови облдержадміністрації від 22 лютого 2002 року № 156 “Про граничні торговельні надбавки (націнки) на лікарські засоби і вироби медичного призначення”.
Однак у діючому розпорядженні нема точного визначення до якої оптово-відпускної ціни виробника (митної вартості) – з урахуванням знижок чи без урахування знижок, встановлено граничний рівень торговельної надбавки, що ускладнює контроль за необґрунтованим підвищенням роздрібних цін.
Проект вноситься з метою забезпечення соціальних гарантій громадян.
Опис прогнозних вигод та витрат від регулювання, яке запроваджується Місцева влада
Вигоди:
• виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2006 року №660 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року №1548";
• попередження безпідставного підвищення роздрібних цін суб’єктами господарювання у випадку застосування знижок виробниками або реалізаторами лікарських засобів та виробів медичного призначення.
Витрати: не передбачаються
Суб’єкти господарювання.
Вигоди:
• уточнення механізму формування роздрібних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення дозволить зменшити кількість порушень та уникнути штрафних економічних санкцій з боку контролюючих органів.
• відшкодування витрат, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів і виробів медичного призначення. Витрати:
• адміністративне втручання в господарську діяльність суб’єктів господарювання.
Населення.
Вигоди:
• застосування граничних рівнів торговельних надбавок (націнок) до оптової ціни виробника (митної вартості) з урахуванням знижок, запобігає безпідставному зростанню цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення; •
 забезпечення певних соціальних гарантій для низькооплачуваних і малозабезпечених громадян.
Показники, за якими буде відстежуватись результативність підготовленого регуляторного акта
З метою відстеження результативності цього регуляторного акта визначено такі показники:
• щодо проведення моніторингів фактичного рівня торговельних надбавок (націнок) на лікарські засоби і вироби медичного призначення суб’єктами господарювання, державним та комунальним закладам охорони здоров’я за бюджетні кошти;
• щодо кількості суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію лікарських засобів і виробів медичного призначення державним та комунальним закладам охорони здоров’я за бюджетні кошти;
• щодо рівня поінформованості суб’єктів господарювання про основні положення цього регуляторного акту.
Заходи, з допомогою яких буде здійснюватись відстеження
Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься головним управлінням економіки облдержадміністрації із залученням матеріалів перевірок та інформацій Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області та Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
Строки проведення відстеження: Повторне відстеження: до 2 років з дня набрання чинності розпорядження.
Періодичне відстеження: до 3 років з дня набрання чинності розпорядження. Цільова група: суб’єкти господарювання, які займаються реалізацією лікарських засобів і виробів медичного призначення.
Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта та переліку заходів, спрямованих на відслідкування ефективності дії регуляторного акта
В терміні дії розпорядження не обмежено і діє до його відміни. Відповідно до ст.10 Закону України “Про ціни і ціноутворення” зміна державних регульованих і фіксованих цін та тарифів може здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробництва і реалізації продукції, що не залежить від господарської діяльності підприємств.
Повідомили у прес-службі Львівської ОДА.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ