Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові обговорили доцільність облаштування підземних автостоянок в центральній частині міста

Учасники громадського обговорення, зокрема Товариство шанувальників Львова та Благодійний фонд „Збереження історико-архітектурного середовища міста Львова” оцінюють ситуацію з новим будівництвом загалом як некваліфіковану та непрозору — з боку міської ради і агресивну та протиправну — з боку частини інвесторів, що здійснюють свою діяльність у Львові.

 Згідно з рекомендаціями «Проекту організації руху транспорту і пішоходів в центральній частині міста Львова» (ДІПМ «Містопроект», 1998 р.), міськвиконком прийняв рішення про спорудження підземних та наземних багатоповерхових гаражів-стоянок в зоні, наближеній до центру. Зокрема, розглядалися місця, де заборонена стоянка, односторонній рух і взагалі сильний потік машин (вулиця Університетська, Словацького, Стефаника, Саксаганського, Івана Франка, Підвальна — Кривоноса, Гонти, пл.Осмомисла, Торгова, Городоцька, Лепкого).
 Наразі опрацьовуються три ділянки для підземних паркінгів: вулиця Коперника — Стефаника, поряд з бібліотекою НАН України — тут передбачається паркінг на 2-3 підземних поверхи, на 170-240 місць; площа Петрушевича — передбачається паркінг на 1-2 підземних поверхи, на 130-180 місць, з заїздом з вулиці Шота Руставелі; площа Ярослава Мудрого — паркінг на два підземних поверхи на 320 місць.
Кандидат архітектури Юрій Лукомський вважає, що місця для паркінгів попадають в зону фундаментальних досліджень і «дорогі у археологічному відношенні».
Внаслідок будівництва стоянок в центральній частині міста можуть значно деформуватися забудови, зокрема, тому що забудова цієї частини міста заплавна, це, припускають вчені, внаслідок геологічних досліджень.
Було наголошено, що багато місто втратило внаслідок вібрації транспорту, будівництва метрополітену, а також під час будівництва окремих об’єктів у Львові внаслідок чого були знесені свідомо пам’ятки архітектури, що привели до загрози виключення Львова зі списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Під час проектування цих стоянок не враховуються особливості грунту, що може призвести до катастроф у подальшому.
Учасники громадського обговорення розуміють про необхідність таких стоянок і припускають, що можна розробити їх під спортивними майданчиками і тому подібних місцях, але пропонують виключити з оприлюдненого переліку, на яких пропонується будівництво підземних автостоянок, ті, що стоять в заплаві річки Полтви, а також вимагають великомасштабних археологічних досліджень з подальшою музеєфікацією розкритих знахідок, а саме — площу Соборну, площу Теодора, вулицю Стару та інші; запровадити мораторій на будь-яке нове будівництво в заповідній частині Львова (теориторії Державного історико-архітектурного заповідника та його охоронних зон) до моменту розроблення, затвердження та проходження експертизи необхідної містобудівної документації (генплану міста, проектів детального планування), місцевих правил ведення новгго будівництва, реконструкції та реставрації на заповідній території Львова.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...