Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові обговорили питання розвитку електротранспорту та визначення оптимальної висоти посадкових платформ

Львів робить ставку на екологічні види транспорту — трамваї, тролейбуси, електробуси, та активно працює над покращенням сфери перевезень пасажирів, оновленням і збільшенням кількості одиниць громадського електротранспорту. Для забезпечення якості і комфорту перевезень, сьогодні, 15 листопада, відбувся круглий стіл — обговорення питання розвитку електротранспорту та визначення оптимальної висоти посадкових платформ на трамвайних маршрутах. Участь взяли представники ЛКП «Львівелектротранс», ЛКП «Львівавтодор», ЛКП «Інститут просторового розвитку», громадські активісти, представники маломобільних груп населення. Про це інформує прес-служба ЛМР.

Спочатку учасники обговорення заслухали доповідь в.о. директора ЛКП «Львівелектротранс» Андрія Свищо та головного інженера підприємства Володимира Коваліва про те, що зроблено на підприємстві, і які майбутні проєкти заплановані. Зокрема, було відзначено, що за останні 2−3 роки ЛКП «Львівелектротранс» активно розвивається — проводиться модернізація рухомого складу підприємства, ремонтується контактна мережа, зроблені тягові підстанції, поїхав трамвай на Сихів, запроваджуються нові безготівкові форми оплати за проїзд, збільшилась кількість одиниць на маршрутах, а також є хороші показники операційної роботи.

Як відзначив Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР, важливим напрямом у роботі підприємства є забезпечення його доступності для маломобільних груп населення.

«Нам потрібно напрацьовувати варіанти для забезпечення більшої доступності електротранспорту. Потрібно підсилити цей напрям і зробити трамваї й тролейбуси доступними для людей з інвалідністю.

Із тролейбусами це вирішується через закупівлю низькопідлогових машин. Так, ми вже отримали 10 нових низькопідлогових тролейбусів «Електрон», і загалом до кінця березня буде 50. Тоді 60−70% випуску на тролейбусні маршрути буде низькопідлоговим транспортом.

Щодо трамваїв, то це складніше питання. Новий трамвай коштує від 1 до 2 млн євро, тому це велике навантаження на бюджет. Відповідно, потрібно приймати рішення і напрацьовувати варіанти щодо тих умов, у яких ми є. Варто відзначити, що в нас є розбіжність між транспортною інфраструктурою і трамваями — йдеться про висоту зупинки", — вважає Андрій Білий.

За його словами, одним із варіантів для забезпечення доступності трамваїв є низькопідлогова вставка у вагонах. Саме таке рішення впровадили у Вінниці.

«Ми були у Вінниці і знайомилися з їхнім досвідом у реконструкції трамваїв — коли вагон ремонтується і вставляється низькопідлогова вставка в середину. Тоді виходить 30-метровий трамвай із частиною низької підлоги. Таким чином вирішується питання і доступності, і збільшення проїзної здатності вагону, і підвищення надійності.

Тому потрібно вирішити, чи там, де ми не можемо запустити низькопідлогові вагони, потрібно робити високі зупинки, тобто стандарт має відповідати рухомому складу, як у Європі, чи майбутнім уявленням про транспорт.

На сьогодні у нас є 9 одиниць низькопідлогових трамваїв і ще 10 плануємо закупити. Тому ми почали облаштовувати платформи під низькопідлогові трамваї. Проте їх є небагато. Більше 100 одиниць у нас залишаються КТ-4, з трьома сходинками. Сходинка нижча, ніж платформа, і коли пасажири виходять, то спотикаються, адже не очікують вищої платформи.

Тому є потреба це оговорити і прийняти зважене рішення. З досвіду європейського — транспортна інфраструктура, зокрема платформи, облаштовують під рухомий склад", — повідомив Андрій Білий.

За словами в.о. директора ЛКП «Львівелектротранс» Андрія Свищо, у майбутньому підприємство планує провести капітальний ремонт трамвайних вагонів КТ4 з облаштуванням низькопідлогової вставки у 30 трамвайних одиницях.

Щодо норм, якою має бути висота посадкової платформи, то, за словами представників ЛКП «Інститут просторового розвитку, у ДБНах і ДСТУ чітко не вказано, яким має бути рівень. Прописано, що не вище 36 см. Сьогодні середній показник по висадкових платформах ЛКП «Львівелектротранс» становить 24,4 см. Оптимальним вважають 25 см.

Як зазначив Андрій Білий, з огляду на відсутність чіткої норми, важливо, щоб громадськість визначила, яким має бути цей показник, щоб забезпечити комфорт для усіх категорій пасажирів.

За результатами сьогоднішнього круглого столу, планують визначити оптимальний варіант висоти платформи, і платформу такої висоти облаштовуватимуть при реконструкціях вулиць.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ