Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові шукають баланс між витратами перевізників та інтересами пасажирів

Львівська міська рада не підтримала вимогу перевізників підвищити вартість проїзду в громадському транспорті до 32 гривень, натомість запропонувавши власні варіанти тарифів, які будуть винесені на громадське обговорення. Про це повідомляє ЛМР.
Фото Олена Ляхович

Львівська міська рада відмовила перевізникам у підвищенні вартості проїзду в громадському транспорті до 32 гривень, визнавши їхні розрахунки необґрунтованими. Після ретельного аналізу економічних показників департаментом економічного розвитку ЛМР спільно з департаментом міської мобільності та вуличної інфраструктури було запропоновано зважене рішення щодо коригування тарифів.

Директор департаменту міської мобільності Львівської міської ради Олег Забарило зазначив, що середній тариф у місті зараз становить менше ніж 14 гривень, тоді як у 2022 році при вартості проїзду в 15 гривень він був вищим. Водночас він визнав зростання витрат перевізників на паливо, зарплати та податки, що зумовлює необхідність перегляду тарифів.

Місто пропонує наступні тарифи для громадського обговорення:

  • готівкова оплата залишиться на рівні 25 грн;

  • оплата банківською карткою зросте з 15 грн до 20 грн;

  • вартість проїзду за LeoКарт зросте з 13 грн до 17 грн;

  • студентський тариф за LeoКарт становитиме 8,5 грн.

Таким чином, найдорожчий спосіб оплати готівкою, яким користуються 7% пасажирів, залишиться без змін. При цьому 30 пільгових категорій населення, включаючи учасників бойових дій, школярів та людей з інвалідністю 1 та 2 груп, продовжать користуватися громадським транспортом безплатно за персоналізованою LeoКарт. Також зберігається можливість безплатної пересадки протягом 40 хвилин для власників ЛеоКарт.

У мерії наголосили, що не допустять перекладання всього тягаря інфляції на мешканців Львова. Рішення щодо тарифів прийматимуться з урахуванням потреб як пасажирів, так і перевізників. Умовою підтримки нових тарифів є продовження оновлення автопарку перевізниками. За інформацією міської ради, у 2025 році приватні перевізники вже придбали 7 нових автобусів та взяли кредит на купівлю ще 55. Комунальне АТП-1 планує закупити 48 великих та 10 середніх автобусів.

Нові тарифи будуть винесені на громадське обговорення найближчими днями. У міській раді нагадали, що після запровадження LeoКарт вартість проїзду для її користувачів знизилася з 15 до 13 гривень і стала найпоширенішою формою оплати. Електронний квиток забезпечив прозору статистику поїздок та облік виручки перевізників, що сприяло оновленню транспорту, покращенню маршрутів, підвищенню зарплат водіїв та збільшенню податкових надходжень. Крім того, кількість скарг на якість перевезень зменшилася майже вдвічі.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ