Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

У Ющенка переконані, що без реформ кредити МВФ принесуть більше шкоди, ніж користі

28 липня цього року Рада директорів Міжнародного валютного фонду прийняла рішення щодо виділення Україні третього траншу кредиту stand-by у розмірі 3,3 млрд.дол.США. Програма з МВФ передбачає здійснення низки економічних реформ, мета яких – виправлення економічної політики та посилення здатності України протистояти кризі. Але вже сьогодні очевидно, що ці кошти будуть використані не для підтримки економіки до моменту отримання ефекту від вжитих заходів, а для подальшого фінансування статус-кво та всілякого уникнення непопулярних рішень, – заявила головна служба інформаційної політики секретаріату Президента.

Про це свідчить насамперед виконання попередфніх заходів, передбачених Меморандумом.

До цього часу уряд не виконав зобов'язання щодо підвищення тарифів на природний газ для окремих категорій споживачів, не запровадив графік щоквартального коригування цін на природний газ з метою зменшення дефіциту коштів НАК «Нафтогаз України».

Більше того, НКРЕ встигла спростувати факт прийняття рішення про підвищення цін на газ, яке надавала МВФ як підтвердження виконання цього заходу.

Затверджений 22 липня п.р. фінансовий план НАК взагалі не свідчить про готовність запровадження структурних заходів, спрямованих на оздоровлення фінансової ситуації, підвищення прозорості та ефективності корпоративного управління Компанією. Його аналіз призводить до висновку, що заплановані на поповнення статутного капіталу Компанії 18,6 млрд. гривень будуть значною мірою «проїдені» ще цього року, і вже на початку наступного року будуть потрібні додаткові вливання з державного бюджету.

Коригування тарифів для домогосподарств – великих споживачів електроенергії (від 600 кВт) сьогодні взагалі не планується здійснювати, хоча така умова є у Меморандумі.

Прем'єр-міністр неодноразово заявляла, що бюджет на наступний рік формуватиметься, виходячи з принципів заветованого Бюджетного кодексу, для чого відсутні фінансові ресурси у державі і що призведе до розбалансування бюджетної системи. Водночас відмова від зміни принципів формування бюджету також була умовою Меморандуму з МВФ.

Фактично єдиний попередній захід, що виконано, – це прийняття Закону щодо особливостей проведення заходів фінансового оздоровлення банків, на прийнятті якого наполягав Президент України.

Таке відношення до економічної програми з Міжнародним валютним фондом може призвести, зокрема,  до таких невтішних наслідків:

По-перше, наступний перегляд програми з МВФ буде надзвичайно важким з огляду на бажання уряду реформувати економічну політику до президентських виборів в Україні. Це означає, що у вересні, коли, з огляду на динаміку надходжень до бюджетів всіх рівнів, Україні надзвичайно буде потрібна підтримка, вона може позбутися шансів на неї.

По-друге, кожен день затягування з необхідними заходами погіршує наслідки у майбутньому, адже відбувається виснаження всіх ресурсів на підтримку нежиттєздатної, популістичної моделі державних фінансів.

У світовій історії є приклади наслідків такої політики – у низці латиноамериканських країн у 90-х роках залучалися невиправдано значні обсяги зовнішніх запозичень для фінансування неефективної економічної політики. Президент України проти того, щоб Україна поповнила цей перелік криз.

Глава держави переконаний, що у разі відсутності реформ кредити МВФ принесуть більше шкоди, аніж користі.  

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ