Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

"Ухвалені" сьогодні "закони" – калька з білоруських та російських зразків, - експерт

Всі "ухвалені" сьогодні "закони" – калька з білоруських та російських зразків. Це все йде в пакеті з кредитом. З Росії разом з дешевим газом імпортується і система цінностей, яка означає перехід від поміркованого авторитаризму до жорсткої диктатури.

Про це у блозі на УП написав Олег Медведєв.

"Макисимум що могла, опозиція зробила – делігтимізувала процес. Інашке, було б цілком коректне голосування: ПР та КПУ жорстко мобілізували необхідну кількість голосів.

ДОВІДКА ПРО ЗАКОНОПРОЕКТИ, ПРОГОЛОСОВАНІ ВЕРХОВНОЮ РАДОЮ 16.01.2014 р.

І. "Прийняті" руками

1. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та процесуальних законів щодо додаткових заходів захисту безпеки громадян, N3879 від 14.01.2014, Колесніченко В.В., Олійник В.М.

- Рух у автоколонах з більш ніж 5 авто без узгодження с МВС караються штрафом від сорока до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням права керування транспортними засобами на 1-2 роки з вилученням транспортного засобу.

- Участь у масових акціях "у масці, шоломі або з використанням інших засобів чи способів маскування" тягне за собою накладення штрафу чи адмінарештом. Встановлення під час них "малих архітектурних форм" без дозволу МВС каратиметься схожим чином.

- За блокування будівель чи споруд, що забезпечують діяльність органів державної влади і об'єднань громадян, можуть карати в'язницею сроком до п'яти років.

- За незаконне збирання, зберігання чи поширення конфіденційної інформації про суддю, його близьких родичів чи членів сім'ї, а також образу чи вчинення тиску на суддю тепер можна отримати штраф від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів чи два роки в'язниці. Максимальна санкція за аналогічні дії щодо працівника правоохоронного органу та його родичів і сім'ї – арешт на строк до шести місяців (УП)

- Кримінальний кодекс України був доповнений статтею 151 "Наклеп", під яким розуміється "умисне поширення завідомо недостовірних відомостей, що ганьблять честь і гідність іншої особи".

В якості покарання передбачено "штраф до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк до двохсот годин, або виправними роботами на строк до одного року".

Окремим пунктом виділено "наклеп у творі, що публічно демонструється, в засобах масової інформації або в мережі Інтернет, а так само вчинений особою, раніше судимою за наклеп".

Таке порушення карається штрафом "від п'ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п'ятдесяти до двохсот сорока годин, або виправними роботами на строк до одного року".

В той же час наклеп, поєднаний з обвинуваченням у вчиненні тяжкого чи особливо тяжкого злочину, тепер може каратися виправними роботами на строк від одного до двох років або обмеженням волі на строк до двох років (УП)

-власники SIM-карток зобов'язані укладати угоду з операторами. "Надання телекомунікаційних послуг із використанням ідентифікаційних телекомунікаційних карток здійснюється на підставі укладеного між оператором телекомунікацій і споживачем телекомунікаційних послуг договору в порядку, передбаченому законодавством", – йдеться в законі.

Крім того, національної комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, отримає право "обмежувати доступ абонентів операторів телекомунікацій до ресурсів мережі Інтернет, через які здійснюється розповсюдження інформації, поширення якої суперечить закону".

Також закон зобов'язує операторів телекомунікацій за власні кошти не тільки встановлювати, але й закуповувати "технічні засоби, необхідні для здійснення уповноваженими органами оперативно-розшукових заходів" (УП)

- Громадські організації, які отримують закордонні кошти, оголосять іноземними агентами. Відповідна стаття буде додана до Податкового кодексу.

Громадське об'єднання вважатиметься "іноземним агентом", якщо воно отримує для забезпечення своєї діяльності кошти або майно від іноземних держав, їх державних органів, неурядових організації інших держав, міжнародних неурядових організацій чи іноземних громадян, "а також бере участь, в тому числі в інтересах іноземних джерел, в політичній діяльності на території України".

Об'єднання визнається таким, що бере участь в політичній діяльності, якщо воно бере участь в організації та проведенні політичних акцій, "які мають на меті вплив на прийняття рішень державними органами, зміну визначеної ними державної політики, а також для формування думки суспільства у вказаних цілях".

"Іноземні агенти" будуть оподатковуватись інакше, ніж неприбуткові організації, та муситимуть у назві вказувати свій "агентський статус".

Пропагувати свою діяльність та продукцію вони зможуть, лише вказавши, що вони є "іноземними агентами".

"Іноземні агенти" мають щомісяця подавати звіти "до уповноваженого органу з питань реєстрації" щодо персонального складу керівних органів, а також інформацію про обсяг коштів чи іншого майна, отриманих з іноземних джерел, про заплановані цілі їх використання та фактичне використання, про заплановані програми діяльності та про фактичну діяльність.

Про свою діяльність "агенти" муситимуть щокварталу повідомляти в ЗМІ, у тому числі в офіційній пресі ("Голос України" чи "Урядовий кур'єр"). (УП)

2. Проект Закону про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо заочного кримінального провадження), N3587 від 08.11.2013, Миримський Л.Ю.

Передбачається введення заочного кримінального провадження, яке "здійснюється у випадку, якщо підозрюваний, обвинувачений у вчиненні кримінального правопорушення, ухиляється від прибуття на виклик до органу досудового розслідування або суду, при цьому здійснення кримінального провадження визнано можливим за його відсутності. Підозрюваний, обвинувачений вважається таким, що ухиляється від прибуття на виклик, якщо він, будучи належним чином повідомлений про дату, час і місце вчинення процесуальних дій або проведення судового засідання, повторно не прибув до органу досудового розслідування або суду за відсутності поважних причин неприбуття на виклик або не повідомив про такі причини або якщо повідомлені ним причини неприбуття визнані неповажними."

У ЗМІ обговорюється імовірність застосування цього закону щодо Ю. Тимошенко у справі по ЄЕСУ.

3. Проект Закону про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України, N3883 від 14.01.2014, Олійник В.М.

Передбачається спрощення процедури притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата. Відтепер подання генпрокурора включається до порядку денного позачергово без голосування та розглядається позачергово без висновку комітету (раніше подання комітет розглядав протягом 20 днів і міг витребувати матеріали кримінального провадження та заслухати пояснення осіб за клопотанням депутата, тепер ця вся процедура залишилася тільки для суддів). Строк подання депутатом пояснень зменшено з 5 до 3 днів, а Верховна Рада розглядає подання не пізніше 5 днів після його внесення. Якщо депутат відсутній або підмовляється дати пояснення, Верховна Рада може розглядати подання без його пояснень чи за його відсутності.

4. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, N3855 від 09.01.2014, Пилипенко В.П., Писаренко В.В.

Запроваджується автоматичну фото- та відеофіксацію наступних правопорушень: перевищення обмежень швидкості руху; проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху; порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками; виїзд на смугу зустрічного руху; порушення правил руху через залізничні переїзди.

У разі фото- та/або відеофіксації одного із зазначених правопорушень посадова особа ДАЇ на підставі даних автоматизованої інформаційної системи зазначеного підрозділу встановлює особу, за якою зареєстровано відповідний транспортний засіб.

Якщо транспортний засіб зареєстровано за фізичною особою, зазначена посадова особа виносить постанову про накладення адміністративного стягнення, яка надсилається такій фізичній особі рекомендованим листом із повідомленням.

Особа, за якою зареєстровано транспортний засіб, протягом десяти днів з дня отримання постанови має сплатити штраф або оскаржити постанову у суді та довести, що транспортний засіб або його номерний знак вибув з її володіння внаслідок протиправних дій інших осіб, або у момент вчинення правопорушення за кермом була інша особа.

5. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень під час проведення футбольних матчів), N3837 від 27.12.2013, Кабінет Міністрів України

Вводиться новий вид адміністративного стягнення – заборона відвідувати футбольні матчі, яка може застосовуватися тільки як додаткове адміністративне стягнення. Застосовується до осіб, які вчинили адміністративні правопорушення на території спортивної споруди, на якій проводиться футбольний матч. Призначається на строк від шести місяців до двох років.

6. Проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за заперечення чи виправдання злочинів фашизму", N2179а від 30.05.2013, Симоненко П.М., Алексєєв І.В.

Кримінальний кодекс України доповнено статтею 436-1: Публічне заперечення чи виправдання злочинів фашизму проти людяності, вчинених у роки Другої світової війни, зокрема злочинів, здійснених організацією "Вафен-СС", підпорядкованими їй структурами, тими, хто боровся проти антигітлерівської коаліції і співробітничали з фашистськими окупантами, а також пропаганда неонацистської ідеології, виготовлення та (або) розповсюдження матеріалів, у яких виправдовуються злочини фашистів і їх прибічників, – карається штрафом від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до 2 років, або позбавленням волі на той самий строк.

7. Проект Закону про внесення змін до статті 297 Кримінального кодексу України (щодо відповідальності за осквернення або руйнування пам'ятників, споруджених в пам'ять, тих хто боровся проти нацизму в роки Другої світової війни – радянських воїнів-визволителів, учасників партизанського руху, підпільників, жертв нацистських переслідувань, а також воїнів-інтернаціоналістів та миротворців), N2178а від 30.05.2013, Симоненко П.М., Алексєєв І.В.

Стаття відтепер поширюється не тільки на могили, місця поховання, братські могили і могили Невідомого Солдата, а й на "пам'ятники, спорудженого в пам'ять тих, хто боровся проти нацизму в роки Другої світової війни – радянських воїнів-визволителів, учасників партизанського руху, підпільників, жертв нацистських переслідувань, а також воїнів-інтернаціоналістів та миротворців", за що передбачено покарання обмеження або позбавлення волі на строк від 3 до 5 років (строки, як в попередній редакції, але стосовно тільки братських могил і могил Невідомого Солдата).

Якщо передбачені статтею дії вчинені повторно або за попередньою змовою, групою осіб, або з корисливих чи хуліганських мотивів, або поєднані із застосуванням насильства чи погрозою його застосування, – караються обмеженням волі на строк від чотирьох до п'яти років або позбавленням волі від 4 до 7 років (раніше – обмеження або позбавлення волі на строк від 3 до 5 років)

Якщо передбачені статтею дії спричинили тяжкі наслідки, то вони караються позбавленням волі на строк від 7 до 12 років (раніше – від 5 до 12).

ІІ. Проголосовані через систему "Рада" після перерви

8. Проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування протиправних діянь правоохоронних органів та окремих посадових осіб, посягань на права і свободи, життя і здоров'я громадян під час подій, пов'язаних з масовими акціями суспільно-політичного протесту, що відбуваються в Україні з 21 листопада 2013 року, N3832 від 26.12.2013, Яценюк А.П.

Проголосували через систему "Рада" 213 депутатів. Завдання комісії – отримати повну та достовірну інформацію щодо таких протиправних діянь правоохоронців, встановлення осіб, винних в організації силового розгону мирних демонстрацій, побитті громадян, нападах на журналістів та перешкоджанні їхній професійній діяльності; підготовка та направлення відповідних матеріалів до Генпрокуратури. Головою цієї комісії призначено Геннадія Москаля. До цієї комісії включено: 3 депутати від Партії регіонів, 2 депутати від "Батьківщини" та по одному депутату від "Свободи", УДАРу та Компартії. Зокрема, до неї увійшли Олег Медуниця ("Батьківщина"), Олег Махніцький ("Свобода"), Микола Паламарчук (УДАР). ТСК діятиме один рік. Звіт має бути заслухано не пізніше шестимісячного терміну з дня прийняття цієї постанови (УП)

9. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань", N3893 від 16.01.2014, Ківалов С.В.

Більшість і КПУ проголосували за зняття кримінальної відповідальності і з беркутівців, які побили людей на Майдані 30 листопада та на Банковій 1 грудня. При голосуванні спочатку депутатам не вистачило голосів. Тоді головуючий запропонував повернутися до голосування, за що депутати голосували руками. Потім 229 і 236 голосами депутати взяли його за основу і проголосували вцілому.

Проект передбачає звільнення від кримінальної відповідальності осіб, які є підозрюваними або обвинуваченими (підсудними) у вчиненні в період з 21 листопада по 26 грудня 2013 року.

У перелік злочинів включені "дії, спрямовані на зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади", умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження.

Крім того, законом звільнили від кримінальної відповідальності за статтю "Перешкоджання законній професійній діяльності журналістів".

Серед зазначених у законі статей Кримінального кодексу стаття 185 – крадіжка, Умисне знищення або пошкодження майна, Завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об'єктів власності 259 стаття.

Крім того, від кримінальної відповідальності звільняються за блокування транспортних комунікацій, захоплення транспортного підприємства, незаконне заволодіння транспортним засобом, групове порушення громадського порядку, масові заворушення.

Від кримінальної відповідальності також звільняються за заклики до вчинення дій, що загрожують громадському порядку, захоплення державних або громадських будівель чи споруд, опір представникові влади, працівникові правоохоронного органу, члену громадського, втручання в діяльність працівника правоохоронного органу, погроза або насильство щодо працівника правоохоронного органу та посягання на життя працівника правоохоронного органу.

Крім того, під дії закону підпадають статті щодо захоплення представника влади або працівника правоохоронного органу як заручника, перевищення влади або службових повноважень, втручання в діяльність судових органів, невиконання судового рішення.

Також під дії закону підпадає стаття перешкоджання з'явленню свідка, потерпілого, експерта, примушування їх до відмови від давання показань чи висновку. (УП)".

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ