Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Українці пішли з брендових магазинів на речові ринки

У першій половині 2009 року продажі одягу в мегаполісах України скоротилися на третину, а в преміальному сегменті - на половину.

У цілому за підсумками 2009 року обіг одежного роздрібу зменшився майже на 30% у доларах - до $ 10,1 млрд; у гривні виручка одежного ритейлу зросла лише на 5%, – йдеться у звіті фінансово-аналітичної групи Pro-Consulting, який цитує українська газета «Дело».

За словами керівника аналітичного департаменту Pro-Consulting Олександра Соколова, найбільше зниження попиту позначилося на бізнесі мережних операторів - більшість споживачів у пошуках дешевих речей повернулися на ринки. Багато продавців імпортних ТМ були змушені позбуватися від нерентабельних торгових точок. Так, навесні минулого року компанія Maratex закрила монобрендові магазини Palmers в Києві і Hugo Boss - у Дніпропетровську. Наприкінці літа про плани щодо закриття восени 11 торгових точок заявила Adidas.

Разом з тим жодна велика мережа не закрила свій бізнес в Україні. Оператори переорієнтувалися на товари низького й середнього цінового сегментів, попит на які не зменшився. Наприклад, згадана вище Maratex одночасно із закриттям преміальних магазинів відкрила в Києві більш демократичні Aldo, Esprit і Peacocks; Adidas розширила мережу стокових торгових точок у містах-мільйонниках. Крім того, запас міцності ритейлера забезпечила дуже висока за європейськими мірками націнка - до кризи вона сягала 300%, пишуть «Контракти».

У II півріччі 2009-го на ринку з'явилися позитивні тенденції: стабілізувався курс гривні, ранні сезонні розпродажі (у 2009-му вони починалися на два-чотири тижні раніше звичайного) дозволили повернути в магазини частину покупців.

На думку експертів, в 2010-му ринок одягу повернеться до докризових темпів зростання: у гривні його обсяг збільшиться майже на 20% - до 94,35 млрд (за курсом 8,5 гривень за долар). Характерно, що з кінця минулого року інтерес до українського ринку знову стали виявляти іноземні компанії. Восени 2009-го мережа «Арго» відкрила в Києві франчайзинговий магазин іспанської ТМ Desigual; за неофіційними даними, переговори про укладення франчайзингових угод веде британська мережа New Look, передає Росбалт.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ