Україна може зіткнутися з черговою кризою через розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації – "євроблях", заявив у своєму Facebook заступник начальника Київської міської митниці Сергій Тупальський.
За його словами, після завершення 24 серпня пільгового терміну розмитнення "євроблях" у країні залишиться від 300 до 400 тис. автомобілів, власники яких не захотіли скористатися можливістю повернутися в легальне поле, а Верховна Рада, найімовірніше, не встигне ухвалити рішення про чергове продовження пільг, і сенсу в такому продовженні немає.
Тупальський навів статистику, згідно з якою з грудня 2018-го до лютого 2019 року митниці країни оформили понад 140 тисяч авто на номерах іноземної реєстрації. У наступні місяці – із березня до травня, до завершення пільгового періоду, кількість оформлених усіма митницями країни "євроблях" скоротилася до 3365 машин, а протягом минулих літніх місяців по всій країни оформили загалом 351 "євробляху": 193 машини в червні та 158 – у липні.
"І нема ніяких передумов казати про те, що ще одне продовження терміну якимось чином стимулюватиме розмитнення авто на номерах іноземної реєстрації", – підкреслив Тупальський.
Власники решти нерозмитнених автомобілів, на його думку, залишаються потужним ресурсом для "вуличної політики", який буде застосовано для тиску на Верховну Раду, а каталізатором для нових вуличних акцій, найімовірніше, стануть штрафи для фізичних осіб – резидентів, які ввозили "євробляхи" на своє ім'я, а потім продали їх до набуття чинності законів про легалізацію цих машин.
"Тобто вони не оформили машини згідно з чинним законодавством. І тепер, відповідно до Митного кодексу, вони є безумовними порушниками митних правил. Про це мало хто говорить, але після об'єднання митної, поліцейської та прикордонної баз даних у правоохоронців просто не буде можливості не шукати таких громадян і не виписувати їм штрафи. Штрафи, які будуть складати десятки та сотні тисяч гривень!" – пояснив глава київської митниці.