"Жодних перемовин із компанією, яка відключила передачу даних з GPS-трекерів, встановлених в громадському транспорті, не може бути! ", - засновник громадської організації "За якісний транспорт" Святослав Товстига пояснив, що відбулось з GPS моніторингом громадського транспорту у Львові.
"Сьогодні до мене звернулось декілька ЗМІ за роз’ясненнями ситуації щодо GPS. Фактично ми зіткнулись з шантажистськими діями компанії, яка збирала інформацію GPS-трекерів, встановлених в автобусах, трамваях та тролейбусах, й передавала комунальному підприємству та перевізникам для аналізу.
Хочу зазначити, що дані GPS-трекери встановлені власниками транспортних засобів і за передачу даних з кожного перевізники платили приватній компанії з 100 грн в місяць з одної одиниці транспорту.
Фактично, приватна компанія брала кошти за передачу даних, зберігання на сервері і формування звітів. До кінця серпня цього року, приватна компанія дану інформацію передавала ЛКП «Львівавтодор» за 1 грн/місяць.
З січня 2021 року у Львові запрацює АСООП у ГТ від чесько-українського консорціуму компаній Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe - Municipal Technologies LLC. Однією зі складових проекту є встановлені GPS-трекери з програмним продуктом, який дублюватиме послуги передачі даних приватної компанії.
Тож компанія, яка зараз виконує функцію збору і передачі інформації почала ставити ультиматум керівництву ЛКП «Львівавтодор»: 60 тисяч щомісячно або договір до грудня 2022 з обов’язковою умовою, що ніхто інший не може надавати аналогічних послуг.
Фактично ці дії приватної компанії ставлять нас перед вибором: бути певний період без даних GPS чи погодиться на умови приватної компанії і заблокувати впровадження е-квитка у Львові в січні 2021.
Чи можемо ми відмовитись від цієї компанії і відновити дані GPS? Так. Я вже надав потрібну інформацію, що саме потрібно зробити місту, щоб отримати необхідне.
Думаю, що в найближчих два тижні роботу буде відновлено повноцінно і ми відмовимось достроково від послуг цієї сумнівної компанії!", - зокрема зазначив Святослав.
Нагадаємо, як напередодні повідомив на своїй сторінці у Фейсбук колишній заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий. У Львові не працюють більшість електронних табло, які мали б показувати інформацію про час прибуття громадського транспорту на зупинку.
«Мені стало відомо, що місто залишилось без GPS-аналітики по громадському транспорту. Фактично табла прогнозування перестали функціонувати. Тепер вони показують якісь цифри, не зв‘язані з реальністю. Це знову дорогий годинник. А крім того, управління транспорту залишилися без щоденної аналітики, тепер немає інструментів контролю за кількістю автобусів на маршрутах, немає контролю за виконанням графіків», – пише він.