Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Як би не війна: що планували ремонтувати у Львові, або Чому ремонти вулиць тривають по п’ять років?

Святослав Товстига

Святослав Товстига 

засновник ГО "За якісний транспорт"

Цей аналіз я розпочав робити наприкінці 2021 року і фактично на 20 лютого він був готовий до публікації, але розпочалась повномасштабна війна Росії проти України. Цей аналіз, я вже не планував давати в широкі маси, але запит на відповідь на просте питання: чому у Львові прості ремонти можуть тривати два-три роки і зараз місто розрите, хоч в інших містах аналогічні роботи тривають один сезон: березень-листопад. 

Для аналізу брався бюджет який виносився на громадські обговорення на сайті Львівської міської ради, за посиланням.

Текст нижче написаний у форматі перед публікацією станом на 20 лютого 2022 із доповненим абзацом із поміткою на теперішній стан справ, який

Який мав бути бюджет Львівської територіальної громади?

Наприкінці минулого року, депутати  прийняли бюджет  Львівської територіальної громади, насправді це був бюджет не розвитку, а остаточного перетворюється на бюджет покриття кредитів Львова за рахунок цілої громади.

Ну давайте подивимось із чого бюджет буде наповнюватись, наші доходи:

В 2019 році ми від продажу  майна отримали  294 млн,   землі 14 4 млн в сумі 

В 2020 році ми від майна отримали  123 млн,  земля 201 млн  в сумі

В 2021 році ми планували що отримаємо від продажу майна 320 млн і 410 млн від землі в сумі ми отримати 730 млн,  а по факту від майна 247 і від землі 136 млн в сумі 387 млн, фактично половина від запланованого доходу. 

2022 рік не мав відрізнятись нічим іншим від 2021 року,  бюджет цього року також заклали космічні надходження  від продажу майна 340 млн і, аж цілих 487 млн  від землі, тобто ми  мали б отримати майже мільярд (827 млн) гривень від цієї дохідної стрічки в бюджет. 

Бюджет розвитку на 2022 рік це 3, 334 млрд гривень із них ми 590 мали віддати відати на гарантії по кредитам, 674 на погашення вже взятих запозичень, 67,1 лізингових платежів і збільшений кредитний ліміт до 1 млрд грн (гроші які ми візьмемо по кредитах)тобто якщо подивитись на цифри, то бюджет розвитку це  був  не бюджет, а кредитна бульбашка із нових кредитів і віддачею старих зобов’язань по кредитах, міських гарантіях(тих самих кредитах).

Примітка: Бюдже́т ро́звитку — асигнування на інноваційну і інвестиційну діяльність, пов'язану з капітальними вкладеннями в соціально-економічний розвиток муніципальної освіти, на соціальні програми, інші витрати на розширене відтворення. Простою мовою, це бюджет на капітальні ремонти: доріг, шкіл, культурних, медичних  закладів.

Бюджет 2022 року,  що планували зробити?

В цій колонці ми проаналізуємо, лишень невеличку частинку бюджету розвитку, а саме ту частинку яка пов’язана із дорожніми роботами: будівництво, ремонт доріг в Львівській територіальній громаді. Як бачимо із верхнього графіку, цього року ми закладали лишень  274950000,00 грн що складає лишень 7% від того  від загальної вартості, як бачимо, ми планували із урахуванням фінансуванням в попередні роки, на 41% від загальної вартості робіт. Аналізуючи бюджет, я зрозумів що в бюджеті-2022 є три напрями по яких фінансуються роботи: Департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури, Департамент житлового господарства та інфраструктури і районні адміністрації Львова.

Як планував роз приділяти департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури ?

Що ми маємо по факту із інфраструктурними проєктами департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури:

1.Внески до статутного капіталу суб'єктів господарювання в 2022р:  

  • ЛКП "Львівелектротранс" 2022 36 050 000,00 млн

  • ЛКП "Муніципальна варта"  22 859 500,00  млн

  • ЛКП "Львівавтодор"  15 346 377,00  млн

  • ЛК АТП № 1  30 000 000,00 млн

Вливання коштів в статутний капітал є дуже поганим методом фінансування, бо ці кошти не можливо прослідкувати. Кращий варіант підтримки підприємств, якщо вони цього потребують є профільна програма в якій прописані шляхи досягнення. То в мене просте питання щодо трьох ЛКП, чому ми далі вливаємо кошти в статутний капітал, якщо ми завдяки запровадженню АСООП у ГТ ( Е-КВИТОК) мали поставити на ринкову економіку підприємства, а послуга проїзд в громадському транспорті, мав би стати контрольованою послугою. 

ЛКП "Львівелектротранс" має заробляти на всі свої видатки  завдяки транспортній роботі під час АСООП, ЛК АТП № 1  має заробляти на всі свої видатки  завдяки транспортній роботі під час АСООП, а це можливо лишень якщо запустити «е-квиток» і передбачити економічні тарифи для транспортної роботи, тобто тариф на транспортну роботу яка виконується автобусом який є кредит не може бути аналогічним із тим що виконується старим автобусом, який не має кредитного навантаження. 

ЛКП "Львівавтодор"  15 346 377,00  млн має закривати свої видатки завдяки коштам від АСООП і платних майданчиків паркування.

2. Ремонт доріг у Львівській територіальній громаді.

Які ремонти на 2022 рік запланував департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури?

Як бачимо із діаграми ми запланували в бюджеті департаменту 46% на нові ремонти, при цьому всьому 56% закладено на ремонт доріг, які ще були розпочаті в далекому 2019 році.

Чи  планували завершити в 2022 році завершити ремонт доріг, які були розпочаті в 2019 році?

Як бачимо із діаграми ми станом на 31 грудня 2021 року профінансували об’єкти 2019 року на 82,4%, цього року ми планували завершувати ремонти на тих об’єктах і замість 17,6 % передбачаємо суму в розмірі 3,9% від загального бюджету. В розрізі об’єктів ми планували в цьому році: Західний обхід Львова -"Білогорща"  готовність 60%, Реконструкція площі Двірцевої - 91,4%, Реконструкція вул. Хуторівки-95,88%, Реконструкція вул. Т. Шевченка (квазікільце)-100%, Реконструкція вул. Чернівецької-81,44%, Реконструкція вул. Б. Хмельницького-74,75%, Капітальний ремонт вул. Данила Апостола-78,94%.

Як бачимо із всіх об’єктів на четвертий рік як ці ремонти були розпочаті, планували завершити лишень один об’єкт ремонту це частину вулиці Т. Шевченка (квазіцільце), решта об’єкті запланували завершувати на п’ятий рік ремонту.

Чи  планували завершити в 2022 році завершити ремонт доріг, які були розпочаті в 2020-2021 році?

Як бачимо із діаграми ми станом на 31 грудня 2021 року профінансували об’єкти 2020-2021 року на 37,1%, цього року ми планували завершувати ремонти на тих об’єктах і замість 62,9 % передбачаємо суму в розмірі 1,2% від загального бюджету. В розрізі об’єктів ми планували на кінець цього року мати наступну ситуацію: Реконструкція вул. Замарстинівської готовність 94,6%, Реконструкція вул. Т. Шевченка (від вул. Ярослава Мудрого до вул. Залізничної)  готовність 18,4%, Капітальний ремонт вул. Пекарської, вул. Шімзерів готовність 73,7%, Капітальний ремонт вул. Личаківської (від вул. Букової до межі міста) готовність 54,9%, Капітальний ремонт тротуарів з влаштуванням велодоріжки на вул. Сяйво готовність на 2,7%, Реконструкція вул. С. Бандери готовність на 62,9%.

Як бачимо із всіх об’єктів на третій рік як ці ремонти були розпочаті, не заплановано фінансування на 100% жодного об’єкта, щоб він був зданий в експлуатацію.

Які нові ремонти планували розпочати в 2022 році ?

Як бачимо із діаграми ми станом на 31 грудня 2021 року профінансували об’єкти 2022 року на 1,3%, цього року ми передбачили ще суму еквівалентну 1,9%, щоб завершити об’єкти потрібно 96,8%. В розрізі об’єктів ми бачимо, що жоден об’єкт не планувалось завершити цього року.

Які ремонти на 2022 рік запланував департамент житлового господарства та інфраструктури?

Моєму здивуванню не було меж, коли я дізнався що є ще другий департамент займається капітальним ремонтом доріг, окрім департаменту мобільності.

Як бачимо із діаграм 20,23% всього бюджету департаменту житлового господарства та інфраструктури складають ремонти доріг у Винниках.

Скільки коштів передбачено на районні адміністрації ?

Як бачимо із діаграми найбільше коштів на районні адміністрації виділено шевченківському і личаківському району.

Як бачимо із діаграми найбільше коштів на ремонт дворів, внутрішньоквартальних доріг, тротуарі, доріг загального користування передбачено в бюджеті шевченківського району і від загальної суми, складає 15%.

Скільки було виділено коштів на інфраструктурні об’єкти в розрізі районів Львова?

Як бачимо із діаграми на залізничний район передбачено 50 000 000 грн, із них 40% на районну адміністрацію, а 60% на об’єкти департаменту міської мобільності та вуличної мережі.

Як бачимо із діаграми на сихівський район передбачено 8 800 000 грн, із них 43% на районну адміністрацію, а 57% на об’єкти департаменту міської мобільності та вуличної мережі.

Як бачимо із діаграми на франківський район передбачено 8 200 000грн, із них 76% на районну адміністрацію, а 24% на об’єкти департаменту міської мобільності та вуличної мережі.

Як бачимо із діаграми на франківський район передбачено 104 900 000грн, із них 8% на районну адміністрацію, а 92% на об’єкти департаменту міської мобільності та вуличної мережі.

Як бачимо із діаграми на франківський район передбачено 66 105 590,48грн, із них 24% на районну адміністрацію, а 10% на об’єкти департаменту міської мобільності та вуличної мережі, 66% департамент житлового господарства та інфраструктури.

Як бачимо із діаграми кошти між районами були роз приділена наступним чином: шевченківський район 43%, личаківський район 27%, залізничний район 21%, сихівський район 4%, франківський район 3%, галицький район.

Вторгнення росії 24 лютого сильно вплинуло на життя кожного із нас, і  в інфраструктуру Львова зокрема, відновили ремонт робіт лишень двох об’єктів вулиці Шевченка і Пилипа Орлика. На реконструкцію вул. Пилипа Орлика в первинному бюджеті було передбачено 7 000 000 грн, було збільшено до 28 000 000,00 грн, що складає в загальні готовності проєкт 58,2%, реконструкція вул. Т. Шевченка (від вул. Ярослава Мудрого до вул. Залізничної) в первинному бюджеті було передбачено 15 744 464,68 грн, було збільшено до 38 744 464,68  грн, що складає в загальні готовності проекту 34,8%. На інші об’єкти поки що не заплановано виділення коштів. 

Але мушу констатувати, що перехідні об’єкти ремонт яких триває кілька років, є поганим прикладом до розподілу коштів, бо через нестабільну економічну ситуацію, періодично потрібно витрачати кошти на корегування кошторисів, і відкриття будівельних майданчиків для проїзду, коли об’єкт не зданий призводить до ситуації коли не можливо притягнути виконавця через неякісні роботи, а також такі дії наражатимуть учасників руху на небезпечні ситуації.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ