Міністерство освіти і науки України (МОН) продовжує підтримувати учнів та об’єднувати зусилля освітян, батьків, поліції та соціальних працівників для боротьби з булінгом у закладах освіти.
В умовах війни діти та підлітки переживають травматичний досвід, що може призводити до посилення конфліктів та проявів цькування. Завдання дорослих — вислухати кожну зі сторін, допомогти розібратися та запобігти таким ситуаціям у майбутньому, адже причини булінгу значно глибші, аніж можуть здаватися.
МОН зібрало корисні матеріали, які допоможуть дізнатися більше про причини булінгу, механізми реагування та можливості повідомлення.
Анонімне й безпечне повідомлення про булінг
У жовтні 2024 року МОН впровадило швидкого онлайн-повідомлення про випадки булінгу. Відтепер учні та/або їхні батьки можуть заповнити коротку анкету та онлайн надіслати скаргу, залучивши до розвʼязання проблеми керівництво школи та, якщо потрібно, поліцію.
Згідно з дослідженнями МОН, понад 53% учнів коли-небудь стикалися з булінгом у школі, але лише половина з них повідомила про це батькам чи вчителям. Найчастіше діти бояться розповісти про проблеми дорослим через страх осуду чи погіршення ситуації.
«Булінг — не нове явище, але багато років наше суспільство ігнорувало його, применшуючи, не помічаючи вплив цькування в школах між дітьми або щодо дітей зі сторони працівників школи. Нам не вистачало розуміння того, що це таке, і як це у перспективі негативно, травматично може впливати на формування особистості. Кожен із нас повноцінно розвивається тільки тоді, коли відчуває себе фізично та психологічно у безпеці. За часів мого навчання в школі булінг також був, але ніхто не давав цьому чіткого визначення і не вживав дії щодо запобігання», — зазначила заступниця міністра освіти та науки України Євгенія Смірнова.
Що робити, якщо є страх повідомляти про булінг через можливу помсту з боку однокласників?
Подати заяву можна повністю анонімно, але якщо ви все ще сумніваєтеся, то скористайтеся чат-ботом. У ньому можна знайти інформацію щодо того, як реагувати на булінг, підтримати себе та інших тощо.
