Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Cуспільство

Яку роботу шукають чоловіки і жінки, – дослідження кадрового порталу

Продавати і керувати мають намір чоловіки, обслуговувати компанії та клієнтів залишається жінкам. У чоловіків більше досвіду і вищі запити з приводу зарплати. Суто чоловічих профобластей більше, ніж суто жіночих. Чоловіки значно активніше шукають роботу в більш оплачуваних галузях ринку праці. До таких висновків прийшов Дослідницький центр кадрового порталу hh.ua.

У 2012 році на Міжнародному кадровому порталі hh.ua чоловіки шукали роботу трохи частіше, ніж жінки: 53% резюме було створено чоловіками, а 47% – жінками.

Найпопулярніші серед чоловіків профобласті «продажі», «інформаційні технології, інтернет, телеком» і «вищий менеджмент» – в цих галузях розміщено найбільшу кількість «чоловічих» резюме. Ще 10% резюме – від студентів або тих, хто має мало досвіду і лише виходить на ринок праці.

«Жіночі» профобласті виявилися зовсім іншими: «бухгалтерія», «управлінський облік, фінанси підприємства» та «адміністративний персонал». Серед жінок-претенденток також істотно більше новачків на ринку праці – студенток, робітниць без досвіду, які лише починають кар'єру.

Різниця в трудових вподобаннях статей очевидна. Бухгалтерія, що займає перше місце серед жінок, серед чоловіків-претендентів потрапила лише на 10 позицію. А замикає трійку «дамських» лідерів профгалузь «адміністративний персонал», котра взагалі не потрапила до ТОП-10 для пошукачів чоловічої статі. У той же час пані рідко претендують на роботу в сфері «IT» та «вищого менеджменту», що займають лідерські позиції в ТОПі переваг чоловіків. Для перших також більш характерно шукати роботу в профобластях, пов'язаних зі сферою обслуговування, у той час як чоловіки частіше шукають керівну роботу.

Середня бажана зарплата для чоловіків – 5200 грн. У жінок фінансові запити значно скромніші – всього 3100 грн., а це у 1,7 рази менше. Фінансові очікування чоловіків та жінок з однаковим рівнем освіти відрізняються не просто так. Перш за все, на рівень бажаної зарплати впливає досвід роботи пошукача. У чоловіків, порівняно з жінками, цього досвіду більше. Майже половина претендентів чоловічої статі (48%) має більше 6 років досвіду роботи. І лише третина жінок (33%) можуть похвалитися такими здобутками. До того ж, серед кар’єристів-початківців більше саме жінок (60%). Це можна пояснити тим, що чоловіки раніше, ніж жінки, починають працювати. Адже вони або змушені матеріально утримувати себе і сім'ю, або керуються загальноприйнятою думкою про те, що для молодих чоловіків важливо бути матеріально незалежними. Жінкам складніше вибудувати стрімку кар'єру, адже по кілька років вони витрачають на декретні відпустки або догляд за іншими членами сім'ї.

Попит на ринку праці гендерно сегрегований. Повністю або майже повністю «чоловічими» профобластями виявилися «безпека» (4% жінок), «інсталяція та сервіс» (5%), «автомобільний бізнес» (9%), «видобуток сировини» (9%), «робочий персонал» (15%) а також «інформаційні технології» (16%).

Менше третини жінок шукають роботу і в сферах «виробництво» (21%), «ТОП-менеджмент» (24%), «транспорт, логістика» (24%) і «будівництво, нерухомість» (25%). Також значно більше кандидатів чоловічої статі в продажах.

Показово, що жодна з профобластей не є суто жіночою. У всіх профобластях відсоток чоловіків становить не менше п'ятої частини. Найбільш «жіночі» галузі: «адміністративний персонал» (19% чоловіків), «управління персоналом, тренінги» (23%), «наука, освіта» (25%), «бухгалтерія, управлінський облік» та «фінанси підприємства» (27 %).

Пошукачок більше також в сфері обслуговування («домашній персонал», «туризм») і здоров'я («спортивні клуби, фітнес, салони краси», «медицина і фармацевтика»). У «державній службі» резюме жінок теж становлять більшість - 63%.

Найбільш гендерно збалансованими профобластями на ринку праці виявилися «юриспруденція» та «банківська справа» – найпопулярніші серед української молоді за останні 10 років. Поруч з ними можна поставити «мистецтво», «розваги», «мас-медіа», «страхування», «консультування».

Гендерну сегрегацію можна відшукати і всередині профобластей. Наприклад, у такій освоєній жінками галузі, як «бухгалтерія, управлінський облік, фінанси підприємства» (27% чоловічих резюме), чітко видно гендерні особливості намірів працевлаштування. Чоловіки хочуть працювати в таких добре оплачуваних і престижних галузях як фінансовий менеджмент, фінансовий аналіз, бюджетування і планування, фінансовий контроль, планово-економічне управління. Жіночий вибір скромніший: близько половини з них вибирають бухгалтерію. Популярні також галузі економіст, фінансовий аналіз, первинна документація.

Дослідження проведено на основі бази даних вакансій Міжнародного кадрового порталу hh.ua в Україні у січні 2013 року.

-
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ