Лідер «Фронту змін» Арсеній Яценюк заявляє, що доки український уряд фінансує закордонного виробника, на вітчизняних підприємствах скорочують штати через відсутність замовлень. «Як пояснити плани придбання електричок у Південній Кореї, а не на «Луганськтепловозі»? Я нещодавно був на цьому підприємстві. Там незрозуміла ситуація з власністю, замовлень немає, персонал скорочують. У Радянському Союзі «Луганськтепловоз» був монопольним виробником тепловозів, а сьогодні підприємство в дуже важкому становищі», – йдеться в заяві лідера «Фронту змін».
Така політика уряду призводить до знищення українського виробника, переконаний Арсеній Яценюк.
Він підкреслив, що в умовах світової кризи всі держави спрямовують зусилля на підтримку власної індустрії. «У цьому сенсі Південна Корея чинить абсолютно правильно – вибиває замовлення для власних виробників, дає кредит для закупівлі у себе ж електричок і вимагає від українського уряду гарантій на погашення цього кредиту», – підкреслив лідер Ініціативи.
«А Кабінет міністрів України замість того, щоб забезпечити замовленнями вітчизняного виробника, займається порятунком корейської економіки», – наголосив він.
Арсеній Яценюк підкреслив, що Україні потрібне власне виробництво й сільське господарство, це створить у країні робочі місця, дасть людям зарплату, а в бюджет – податки. «Розмістити замовлення на виготовлення електричок потрібно на українському підприємстві!» – заявив Арсеній Яценюк.
16 липня у ході візиту до Південної Кореї прем’єр-міністра Юлії Тимошенко було підписано угоду про закупівлю Державною адміністрацією залізничного транспорту України («Укрзалізниця») десяти міжрегіональних електропоїздів і чотирьох дизель-поїздів у корейської корпорації «Hyundai».
Окрім того, в Сеулі було підписано «Меморандум про взаєморозуміння між Державною адміністрацією залізничного транспорту України і компанією «Hyundai Rotem» і «Hyundai Corporation» щодо співпраці в галузі промислового будівництва сучасного залізничного рухомого складу». Згідно з Меморандумом, сторони домовилися вивчити можливість надання корейською стороною кредитних коштів під гарантії Кабінету міністрів України для придбання десяти міжрегіональних електропоїздів і чотирьох дизель-поїздів. Згідно з документом, експлуатація корейських електричок почнеться 2012 року.
Холдингова компанія «Луганськтепловоз», монопольний виробник магістральних вантажних тепловозів в Україні, заявила про недоцільність такої закупівлі. Генеральний директор холдингу Віктор Бикадоров заявив, що завод у змозі виготовити такі поїзди, які відповідають технічному завданню «Укрзалізниці».