Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

ЄБА занепокоєна ситуацією з маркетинговими дослідженнями на ринку роздрібної торгівлі

Так, наразі склалась ситуація, коли деякі суб’єкти господарської діяльності, які займаються маркетинговими дослідженнями, отримують, обробляють та розповсюджують без дозволу торговельних мереж дані, неправомірно та безпідставно використовують цю інформацію у відповідних аналізах та звітах

Комітет Роздрібної торгівлі Європейської Бізнес Асоціації вкрай занепокоєний ситуацією, яка склалась в контексті збору та комерційного поширення аналітичних даних щодо роздрібної торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами. Наразі склалась ситуація, коли деякі суб’єкти господарської діяльності, які займаються маркетинговими дослідженнями, отримують, обробляють та розповсюджують без дозволу  торговельних мереж дані (комерційно чутливу інформацію, яка носить конфіденційний характер), які є їх власністю, неправомірно та безпідставно використовують її у відповідних аналізах, звітах, отримують комерційну вигоду від її використання. Про це повідомляє прес-служба ЄБА.

До прикладу, йдеться про відомості про динаміку і тенденції ринку в цілому та по регіонам, розвиток товарних категорій, сезонність продукції та її відповідні рейтинги, які створюються для внутрішнього аналізу в компанії. Крім того, використовуються дані про долі продукції на ринку; сегменти у прив’язці до регіонів, конкретних торговельних мереж і торговельних точок останніх; динаміку і рейтинги продажів продукції; канібалізм брендів; агреговані показники (у розрізі торговельних мереж, брендів, SKU); показники в натуральному і грошовому вираженні, з урахуванням товарних характеристик, по регіонам, торговельним мережам, у тому числі, товарні запаси в торговельних точках тощо.

Джерелом первинної інформації згадані вище аналітичні компанії називають безпосередньо торговельні мережі. Однак, за повідомленнями торговельних мереж-членів Європейської Бізнес Асоціації, жодних договірних відносин, які б дозволяли законним шляхом отримувати подібну інформацію про них для аналізу, немає.

«Ще більше занепокоєння викликає те, що подібний випадок вже непоодинокий на ринку. На жаль, це стає нездоровою тенденцією. Зрозуміло, що легальний бізнес занепокоєний ситуацією. І цілком логічно, що виникає питання - звідки інформацію було отримано. Та наскільки ці дані, рейтинги тощо, котрі пропонуються до продажу на ринку маркетингових послуг, є релевантними чи все ж викривлюють реальну картину на чиюсь користь», - наголосила заступник директора Європейської Бізнес Асоціації, Світлана Михайловська.

У той же час, очевидно, що для становлення здорової конкуренції важлива мінімізація будь-яких незаконних маніпуляцій. Європейська Бізнес Асоціація вже звернулась до Антимонопольного комітету України щодо ситуації про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Про результати звернення буде повідомлено згодом.

Разом з тим, Європейська Бізнес Асоціація звертає увагу безпосередньо бізнесу, який може стати замовником маркетингових досліджень, що базуються на незаконно отриманих даних. Будьте свідомі та завжди запитуйте про  джерело інформації, що використовується для виконання ваших замовлень.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ