Львів невдовзі може стати новим транспортно-логістичним хабом України: Європейський фонд Connecting Europe Facility у червні ухвалить рішення щодо фінансування 50% вартості будівництва євроколії до міста, загальна сума якого становить 200 млн євро. Про це повідомляє ЛМР.
Львів наближається до реалізації амбітного проєкту зі створення нового транспортно-логістичного хабу України. Як повідомив заступник міського голови Сергій Кіраль, вже у червні Європейський фонд Connecting Europe Facility планує ухвалити рішення щодо фінансування 50% вартості будівництва, що складає 200 млн євро. Якщо рішення буде позитивним, Львів стане другим містом після Ужгорода, до якого протягнуть євроколію.
Проєкт передбачає будівництво 78 км нової залізничної лінії, яка напряму об'єднає Львів з європейською залізничною системою. Це розв'яже проблему різної ширини залізничних колій в Україні та Європі, що зараз вимагає перевантаження товарів або зміни вагонів. Будівництво відбуватиметься у два етапи: Мостиська — Скнилів та Скнилів — Львів.
Особливу увагу приділено другому етапу. Львівське комунальне підприємство "Інститут просторового розвитку" розробило технічні рішення для прокладання колії шириною 1435 мм на вокзал станції Львів, що раніше вважалося неможливим. Ці пропозиції були підтримані АТ "Укрзалізниця", і їх реалізація може розпочатися наприкінці цього року.
Цього тижня британська компанія Building Design Partnership Ltd за підтримки уряду Великої Британії завершила перший етап планування проєкту транспортного хабу у Львові. Разом із компаніями Gleeds та PwC вона готує перелік пріоритетних проєктів для залучення фінансування.
Сергій Кіраль зазначив: "Загалом працювали над звітом три місяці. Досліджували існуючу інфраструктуру та усі документи і законодавчу базу, необхідну для напрацювання концепції нового транспортно-логістичного хабу у Львові. Насамперед мова про розвиток трьох стратегічних зон. Території довкола головного вокзалу Львова будуть переосмислені. Скнилів натомість стане вантажним логістичним центром з розвиненою інфраструктурою. Підзамче, яке розташоване поруч із реабілітаційним центром UNBROKEN, також розглядається як один із ключових вузлів".
За словами директора ЛКП "Інститут просторового розвитку" Ростислава Білинського, майбутні зміни позитивно вплинуть на економіку міста та його інвестиційну привабливість: "Товари, сировина та готова продукція зможуть швидше потрапляти до ЄС і навпаки без додаткових витрат на перевантаження чи заміну колісних пар. Це дасть новий поштовх для розвитку промисловості Львова, адже логістика стане простішою, швидшою і дешевшою. Зросте інвестиційна привабливість міста для виробництва та експорту. Також це вплине і на пасажира. Можна буде подорожувати потягом до Європи напряму, без пересадок і зміни вагонів. Відкриється більше міжнародних напрямків зі Львова. Зменшиться навантаження на пункти пропуску на кордоні як для вантажного, так і для пасажирського транспорту".
У міській раді також переконані, що розвиток інфраструктури навколо залізничних вузлів сприятиме появі нових складів, готелів та логістичних центрів, що створить додаткові робочі місця на всіх етапах реалізації проєкту.
Компанія Building Design Partnership Ltd зазначила: "Використовуючи наш досвід у сфері інфраструктури та транспортного планування, ми долучилися до зусиль з відновлення України та сприяли зміцненню зв’язків між Великою Британією та Україною. З нетерпінням чекаємо на подальшу підтримку амбітних планів Львова".
За реалізацію проєкту відповідає Укрзалізниця, а місто залучило до нього провідні компанії з досвідом реалізації масштабних інфраструктурних проєктів – Gleeds, BDP та PwC, активно включившись в усі процеси.
