Слухай онлайн
Cуспільство

Юристи роз'яснили норми Закону "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти"

4 квітня набув в цілому чинності ЗАКОН УКРАЇНИ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», яким передбачено порядок проведення перевірок якості та безпечності продуктів харчування.

Гал-інфо звернулось до юристів з проханням роз'яснити норми цього Закону.

Даним законом визначено ряд новацій, серед яких:

  • можливість проведення окремих форм державного контролю бізнесу без повідомлення власників.
  • контроль на будь-якій стадії виробництва та обігу харчових продуктів із періодичністю, яка визначається на підставі ризик-орієнтованого підходу щодо життя і здоров'я людей
  • оприлюднення уповноваженим органом на офіційному веб-сайті інформації про вид, назву, територію обігу виявлених небезпечних харчових продуктів.

Згідно з новим законом, інспектори проводитимуть перевірки згідно з уніфікованими актами перевірки, який буде публічним. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку.

Даним законом передбачено прогресивний метод здійснення державного контролю, який  заснований на принципах НАССР, тобто cистеми аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (Hazard Analysis and Critical Control Points). Така система дозволятиме ідентифікувати, оцінити і контролювати небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.

Окрім порядку перевірки виробництва продуктів харчування, законом визначено порядок документальної та фізичної перевірки вантажів із продуктами, які ввозяться на митну територію України. Так, зокрема фізична перевірка вантажів включатиме такі дії:

  1. перевірка умов перевезення та транспортних засобів для визначення, зокрема, переривання ланцюга холодного зберігання або будь-якої іншої невідповідності;
  2. зважування вантажу і порівняння фактичної ваги вантажу та ваги, зазначеної у міжнародному сертифікаті та в іншому документі, що супроводжує продукт (за необхідності);
  3. перевірка пакувальних матеріалів та маркування на упаковці на їх відповідність законодавству;
  4. перевірка температури, що вимагається законодавством, на предмет її дотримання під час перевезення продуктів;
  5. перед проведенням органолептичних досліджень, простих фізичних і хімічних досліджень та лабораторних досліджень (випробувань) огляд 1 відсотка предметів/упаковок у вантажі, але не менше двох та не більше десяти предметів/упаковок, а у разі насипних продуктів - щонайменше п’яти зразків, відібраних з різних частин вантажу. Вантаж може бути частково розвантажений для забезпечення доступу до всіх його частин, якщо це необхідно для доступу до відповідних предметів/упаковок або відбору зразків.

Також, законом передбачено ряд санкції за порушення вимог законодавства в даній  сфері  у розмірі від 11 000 до 150 000 грн. До прикладу, штраф за пропонування продаж непридатних харчових продуктів становить від 63 000 грн. до 93 000 грн., а за продаж харчових продуктів або кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров’я людини або тварини встановлюється в розмірі від 18 500 грн. до 29 600 грн. Розмір штрафу визначається залежно від виду суб’єкта господарювання, який вчиняє певне порушення.

Отже, такий нормативний акт є значним кроком у реформуванні системи державного контролю безпечності харчових продуктів, її наближенні до європейських принципів здійснення контролю.

Адвокат Лілія Каминська, спеціально для Гал-інфо

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...

");